סופית: הפחתת הנקודות של מכבי פ"ת - בעונה הנוכחית

בתום דיון נוסף בהרכב מורחב של 5 דיינים, החליט ביה"ד העליון של ההתאחדות לכדורגל להוריד 3 נקודות ממאזנה של פ"ת כבר ב-2011/12

האם הלחץ הציבורי על ההתאחדות לכדורגל עבד? הסאגה שהתחילה ב-31 במארס עם קטטה אלימה בין שחקנים ובעלי תפקידים באצטדיון המושבה, במשחק בין מכבי פ"ת להפועל חיפה, הסתיימה היום (ב') באופן סופי: בתום דיון נוסף בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל בערעור שהגישה מכבי פ"ת, הפעם בהרכב מורחב של חמישה דיינים - קבע ביה"ד כי הפחתת 3 נקודות הליגה של המועדון ממלאבס תקבל תוקף כבר בעונת המשחקים הנוכחית (2011/12).

המשמעות: מכבי פ"ת ממשיכה להסתבך מתחת לקו האדום, ומתרחקת 6 נקודות מהמקום שממנו נשארים בליגת העל.

הדיינים עמי פזטל, בן ציון פרחי, דוד יהב, רות ליטבק ונזי חלבי כתבו בפסה"ד: "אנו סבורים שעל מנת שתהיה אפקטיביות לענישה נכון הוא שהיא תתבצע, ככלל, עם נתינתה ובאותה עונת משחקים.

"אנו סבורים שבנסיבות המקרה שלפנינו, ולאור ההנחייה אותה הננו קובעים בדיון זה, יש מקום להחיל אותה אף על המקרה שלפנינו... בהתאם למה שקבענו לעיל, אנו בדעה שאין מקום בעת גזירת העונש לפזול למצב בטבלה ולכן אין גם מקום לקבוע את מידת העונש ויישומו בהתאם לכך".

כזכור, ב-10 באפריל קבע בית הדין המשמעתי של ההתאחדות כי למכבי פ"ת יופחתו 3 נקודות כבר בעונה הנוכחית. פ"ת הגישה ערעור לעליון, שכעבור חמישה ימים שינה את ההחלטה והעביר את העונש רק לעונת המשחקים הבאה. בדיון הנוסף שנערך היום, לאחר ביקורת ציבורית נוקבת על ההחלטה והתפרעות שחקנים ובעלי תפקידים נוספת במשחק הליגה הלאומית בין הפועל ר"ג לבני לוד, החליט ביה"ד העליון להחזיר כאמור את העונש לעונה הנוכחית.