טבע מציגה נתונים חדשים על יעילות תרופת הקופקסון

מחקר שנערך בקרב חולים בטרשת נפוצה מראה כי חולים שנטלו את הקופקסון חוו ירידה מובהקת בנוקשות השרירים ובכאב

נתוני ביניים ממחקר חדש מעידים על ירידה מובהקת בנוקשות שרירים וכאב בקרב חולים בטרשת נפוצה אשר עברו לטיפול בקופקסון, תרופת הדגל של טבע לטיפול במחלה. כל עולה מהודעה לתקשורת שפרסמה היום (ה') טבע. את הנתונים מציגה החברה בכינוס השנתי ה-64 של האקדמיה האמריקנית לנוירולוגיה (AAN) בניו אורלינס, לואיזיאנה, המתקיים בימים אלה.

110 חולים בטרשת נפוצה השתתפו במחקר של טבע והנתונים המוצגים היום נוגעים ל-52 מהם. נתוני הביניים מעודדים מאוד ומעידים על "ירידה משמעותית", כדברי טבע, בנוקשות השרירים, בכאב ובאי-נחת שחשים החולים. כמו כן, הנתונים מעידים על שיפור ביכולות המוטוריות של החולים, מהליכה ועד תנועות גוף. טרשת נפוצה גורמת לעוויתיות אצל החולים ומקשה על התנועה שלהם.

הקופקסון, התרופה הנמכרת ביותר של טבע , אחראי לפי ההערכות בשוק לכשליש מהרווח הנקי של החברה. הפטנט על התרופה אמור לפוג בשנים 2014-2015 אולם ישנם חברות המנסות לתקוף את הפטנט ולשווק גרסה גנרית שתשחק את מחיר התרופה ואת רווחי טבע. בימים אלה אמורה להתקבל הכרעת בית משפט בארה"ב באשר לתביעה של טבע נגד מיילן וסנדוז בגין הפרת פטנט לכאורה, כאשר אנליסטים בשוק מעריכים כי טבע תנצח. אנליסטים בבית ההשקעות ברנשטיין, למשל, העריכו לאחרונה כי ישנו סיכוי של 80% שטבע תזכה במשפט.