אורי לברון מכר את מניותיו במשרד הפרסום אדלר-חומסקי

‎‎לברון החזיק ב-12% ממניות המשרד, והן נרכשו ע"י השותפים האחרים: אייל חומסקי, אורי עיני ואמיר גיא‏ ■ אייל חומסקי אישר את הידיעה

‎‎אורי לברון מכר את מניותיו במשרד הפרסום אדלר-חומסקי - כך נודע ל"גלובס". לברון החזיק ביום המכירה 12% ממניות המשרד, והם נרכשו על-ידי השותפים האחרים: אייל חומסקי, אורי עיני ואמיר גיא.

‏לברון נחשב לאחד מברי המזל בענף הפרסום שהצליח לקבל כמות משמעותית של מניות במשרד גדול - דבר שכבר אין לו כיום כמעט אח ורע. הסיבה לכך היא הימור מוצלח שעשה בשלב מכריע בקריירה שלו, כאשר בחר לחבור לאייל חומסקי ולראובן אדלר כשאלה רק הקימו את המשרד. באותם ימים המשרד היה רחוק מהמקום שבו הוא נמצא כיום (המשרד סיים את 2011 במקום שני בדירוג יפעת בקרת פרסום). לברון קיבל אז 7% ממניות המשרד - מה שהתברר בהמשך כהשקעה נבונה.

‏למרות שבמקור לברון הוא איש קריאייטיב, הוא עבר בתקופה שלו באדלר-חומסקי מספר תפקידים, ביניהם מנכ"ל משותף בגריי אינטראקטיב, מנהל פיתוח עסקי ובתפקיד האחרון מנהל מחלקת האסטרטגיה.

‏יכולתו של לברון לממש את מניותיו איננה מובנת מאליה. לפני כשנתיים נפלה בין השותפים החלטה לרכוש בהדרגה את מניותיו של ראובן אדלר, שביקש לצאת. מניותיו חולקו על פני הזמן בין שאר השותפים במשרד - חומסקי, השותף הבכיר, גיא ועיני, המשמשים כמנכ"לים משותפים, עומר שמעוני, מנהל הכספים ולברון. המהלך הזה הגדיל את חלקו של כל אחד מהשותפים וכך גם את חלקו של לברון מ-7% ל-12%. המהלך דרש התחייבויות כספיות של השותפים הנותרים - עפ"י ההערכות, נרכש חלקו של אדלר בכ-80 מיליון שקל. לצד השקעות נוספות שערך המשרד, התחייבות כספית נוספת כעת לרכישת מניותיו של לברון, אינה מובנת מאליה.

‏לברון נחשב לאיש קריאייטיב יוצא דופן בענף הפרסום. הוא החל את דרכו בענף ב-1988, שימש כאיש קריאייטיב בליניאל ‏DDB ‎‏, שם פגש באייל חומסקי. אבל בניגוד לאנשי קריאייטיב רבים, הוא לא הסתפק רק בתפקיד הצר של מנהל קריאייטיב והתפתח עם השנים גם כסופר וגם כאיש אסטרטגיה. בשנים האחרונות הוא מילא שורת תפקידים בקבוצת אדלר-חומסקי, ולמרות זאת חלקו בפעילות השוטפת הפך להיות פחות משמעותי, אם כי יש מספר לקוחות שהוא לוקח חלק משמעותי בטיפול בהם.

‏‎‎אייל חומסקי אישר את הידיעה: ‏‎‎‏ "בניגוד למגמה של כל המשרדים האחרים שמוכרים, באדלר-חומסקי קונים מניות. אורי החליט לצאת לדרך חדשה ואנחנו מאוד מפרגנים לו וכחלק מהעיסוק החדש שלו הוא ימשיך ללוות פעילות של לקוחות קבוצת אדלר-חומסקי".