בארה"ב מודאגים מדוח התעסוקה: "הכלכלה עדיין חלשה"

אנליסטים בוול סטריט על דוח התעסוקה לאפריל - שהצביע על יצירה של 115 א' משרות בלבד: "צפו לנתונים דומים גם בהמשך" ■ ואיך מסבירים את הירידה בשיעור אבטלה? "האמריקנים התייאשו מלחפש עבודה" ■ וול סטריט בירידות שערים

אנליסטים בארה"ב מסרבים להתרגש לחיוב מדוח התעסוקה ה"פושר" לחודש אפריל שפורסם היום (ו'), ולמרות עדכון נתוני התעסוקה לחודשים פברואר-מארס כלפי מעלה - מציינים כי קצב יצירת המשרות בארה"ב אינו מספק, וצפוי להוביל להאטה בצמיחה. ובמילה אחת: אכזבה.

"הכלכלה בארה"ב עדיין חלשה, ויש סיכוי גבוה שנראה את היקף המשרות שנוצרו בחודשים מארס ואפריל חוזר על עצמו גם בהמשך הקיץ", מסבירה קטי בוסטנצ'קיק, מנהלת השקעות בוול סטריט. לדבריה, כל עוד דוח התעסוקה מצביע על יצירה של פחות מ-200 אלף משרות, ניתן להגדירו כדוח "חלש".

לפי הדוח שפורסם היום, שוק העבודה בארה"ב הוסיף כ-115 אלף משרות בחודש אפריל - מדובר בנתון מאכזב למשק האמריקני, לאור העובדה שבשוק ציפו ליצירה של 163 אלף משרות חדשות החודש.

למרות זאת, ירדה רמת האבטלה באפריל ל-8.1% (מרמה קודמת של 8.2%), בעיקר עקב שני נתונים משמעותיים: הראשון, נתוני התעסוקה לחודשים פברואר-מארס, להם נוספו בסך-הכל עוד כ-53 אלף משרות במצטבר; והשני, כמות האמריקנים שיצאו מ"מעגל התעסוקה", קרי כמות המובטלים שהפסיקו לחפש עבודה - אשר עמדה בחודש אפריל בלבד על 163 אלף מובטלים.

"ארה"ב תקועה עם הביקושים הנמוכים בשוק התעסוקה. אנשים התייאשו מלחפש עבודה", מסביר הכלכלן ג'ארן ברנשטיין. "אני לא מרוצה ממה שאני רואה כאן".