בנק מזרחי: "הירידות בשווקים בגלל אירופה - מוגזמות"

רונן מנחם מעריך כי למרות הרושם שתם עידן ההסכמות באירופה, צפוי נשיא צרפת החדש הולנד לשתף פעולה עם קנצלרית גרמניה מרקל

הירידות המיידיות בשוקי המניות הן תגובת יתר, כך מעריך הבוקר (ב') רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, על רקע תוצאות הבחירות בצרפת וביוון אתמול.

הבחירות גוררות בשעה זו את השווקים בחו"ל לירידות חדות, בעוד המשקיעים מגיבים בדאגה לאפשרות כי נשיא צרפת החדש פרנסואה הולנד יוביל מדיניות אחרת לטיפול במשבר החוב; בעוד ביוון - הסקרים מצביעים על היחלשות מפלגות השלטון התומכות במדיניות הצנע.

"למרות הרושם הראשוני כי תם עידן ההסכמות, עידן מרקוזי, באירופה - אנו מעריכים שמנהיגי אירופה ערים לכך שהזמן העומד לרשותם לעכל את התמורות הפוליטיות האחרונות מוגבל ביותר", מסביר מנחם.

לדעתו, קיים תרחיש בסיסי אפשרי במסגרתו יבחר נשיא הטרי לנהוג באחריות, ובשיתוף קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל "ימצאו שפה משותפת, על אף ההבדלים הגדולים בגישותיהם". במצב זה, מעריך מנחם, השווקים יתקנו חזרה מעלה את הירידות היום.

"שני המנהיגים ישאפו להותיר רושם של הידברות ושיתוף פעולה במהירות הרבה ביותר, שכן במצב הכלכלי הנוכחי, התנגחויות ביניהם לא תשרתנה, בלשון המעטה, את שוקי ההון ביבשת", מסביר מנחם, שמציין כי ההשלכות לאי-יציבות באירופה רבות: מפיחות באירו, הגבלת ה-ECB בשינוי תוואי הריבית, חניקת שוק האשראי ואף באפשרות ל"תגובת שרשרת בשאר העולם, הן מבחינה כלכלית והן בשוקי ההון, שערי החליפין והסחורות".)