נושי דלק נדל"ן לנשיא פרס: "בקש מתשובה לעזור"

בצעד חריג, בעלי האג"ח של דלק נדל"ן פונים היום לנשיא המדינה שמעון פרס, ומבקשים ממנו לפנות לבעל השליטה יצחק תשובה כדי שזה יסכים לפרוע את חובותיו לחברה

בצעד חריג, מחזיקי האג"ח של דלק נדלן מבצעים היום (א') פנייה לנשיא המדינה שמעון פרס, ומבקשים ממנו לפנות לבעל השליטה יצחק תשובה כדי שזה יסכים לפרוע את חובותיו לחברה.

"אנחנו מכירים היטב את ההערכה הרבה שרוכש לך מר תשובה, ואנחנו בטוחים שאם תפנה אליו - הוא יסכים לשקול את צעדיו מחדש ולפרוע את חובותיו בגין כספי הלוואות האג"ח שקיבל מאיתנו - אזרחי מדינת ישראל", לשון מכתב נושי דלק נדל"ן.

במכתב, שנשלח על ידי יצחק שטויר, אהוד כהן, ברוך הלחמי, בעלי אג"ח פרטיים של דלק נדל"ן - פונים האחרונים לנשיא המדינה ומציינים כי "הגענו למבוי סתום ולא נותרה לנו דרך אחרת אם ברצוננו לצמצם את הנזקים שיכולים להגרם לנו ולכלכלת מדינת ישראל".

"אנו אזרחים פרטיים שרכשנו לפני שנים אגרות חוב של חברת דלק נדלן שבבעלות איש העסקים יצחק תשובה. אנו ציבור האזרחים הפרטיים רכשנו פנסיות וקרנות פנסיוניות בחברות ההשקעה המוסדיים. רכשנו אגרות חוב סולידיים, הנחשבות כהלוואה הניתנת למנפיק, ולא מניות כי רצינו להבטיח את כספנו. אגרות חוב יש לפדות בהתאם לתנאים שנרכשו. כך אישר גם נגיד בנק ישראל מר סטנלי פישר בכנס הכלכלי האחרון בהרצליה", לשון המכתב.

עוד הוסיפו המחזיקים כי "בשנה האחרונה, אנחנו מנהלים מאבק מול יצחק תשובה להחזרת חובותיו למשקיעים ולמחזיקי האג"חים. המאבק מתנהל בבתי המשפט, בתקשורת וע"י הגופים הפיננסים. אך דבר לא עוזר. תשובה מתחמק מתשלום חובותיו ומפנה אלינו עורף. גם הביקורת הקשה שמתחה כבוד השופטת אלשייך, לא משנה לו. אנחנו, שחלקינו הארי כבר הרבה אחרי גיל הפרישה, נשארים ללא בטחונות לעת זיקנה וניפול למעמסה על המוסדות הסוציאליים של הממשלה ל- נימצא על פי תהום".