אתי דודאי לשופט: "אל תושפע מהתוכנית 'מעושרות'"

החשד: בעלה לשעבר של דודאי ניסה להבריח נכסים לפני שמת, כדי להימנע מחוב מס בסך כ-80 מיליון שקל ■ דודאי: "זה שחשפתי בתוכנית את ביתי לא אומר שאני מוכנה להמשיך ולחשוף טפחיים" ■ מנהל העיזבון: "היא עושה כל העולה על רוחה"

"אני רוצה לבקש מהשופט שלא ישפוט אותי ולא יהיה מושפע מתוכנית הטלוויזיה שבה השתתפתי. בתוכנית חשפתי את הבית שלי שהוא יצירת האמנות שלי, אבל זה לא אומר שאני מוכנה להמשיך לחשוף טפחיים אחרי שחשפתי טפח" - כך אמרה היום (ב') אתי דודאי, כוכבת תוכנית הטלוויזיה "מעושרות" ששודרה בערוץ 10, לשופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, הדן בתיק פשיטת-הרגל של עיזבון בעלה לשעבר, דוד דודאי ז"ל.

לפני כ-3 חודשים התמוטט דוד דודאי במהלך הדיון בתיק פשיטת-הרגל נגדו שנערך בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ומת. מאז מותו הוציא בית המשפט צווים האוסרים על אתי דודאי למכור, להעביר או לעשות כל דיספוזיציה (שינוי בעלות - ח' מ') בנכסים שהעביר לה דודאי בחייו. זאת, מכיוון שהעברת הנכסים נעשתה לכאורה כדי להבריחם מהרשויות ולהתחמק מתשלום חובות מס עצומים, בהיקף כ-80 מיליון שקל.

דודאי זומנה עד כה מספר פעמים לחקירות בפני מנהל העיזבון של גרושה המנוח, עו"ד ארז חבר, ואולם כוכבת "מעושרות" לא התייצבה לחקירות.

במהלך הדיון היום גער השופט אורנשטיין בדודאי על התנהלותה: "לא יכול אדם, שנקבע לו מועד להיחקר אצל בעל תפקיד, להתל בו ובבית המשפט. לא ראיתי כזה דבר. אדם עושה דין לעצמו? זה מריח מאוד לא טוב. מה היא עושה, חוכא ואיתלולא?", אמר השופט.

"חריגה מסמכות"

בא-כוחה החדש של דודאי, עו"ד זוהר לנדה ממשרד ברנע ושות', שנשכר על-ידי דודאי לייצגה במקומו של עו"ד יעקב וינרוט, ניסה להסביר את התנהלותה של דודאי. "לא הייתה לנו כוונה להתל בבית המשפט, אבל נראה לנו שהתנהלותו של עו"ד ארז חבר חורגת מסמכות. אנו סבורים כי למנהל העיזבון אין סמכות לחקור את דודאי", אמר לנדה.

עו"ד לנדה גם תקף את מנהל העיזבון והעביר ביקורת על כך שלטענתו, עו"ד חבר מתנגד שבית המשפט המחוזי בירושלים ידון בערעור שהגישה דודאי על חובות מס של עיזבון בעלה, בטענה כי כל הטענות צריכות להישמע בפניו.

"במקום לדאוג לי ולנושים, עו"ד חבר פועל נגדי ומבטל ערעור שהגשנו על חוב שלא טופל כמו שצריך. יש פה משבר אמון ביני לבינו, ואני לא יכולה לשתף פעולה איתו. אני מבקשת להיות בעצמי מנהלת העיזבון, או שהעורך דין שלי יהיה מנהל העיזבון", אמרה גם דודאי.

מנהל העיזבון, עו"ד חבר, לא נותר חייב ויצא בתקיפות נגד התנהלותה של דודאי. "מה שקורה בתיק הזה לא ראיתי בחיי. אתי דודאי עושה בתיק ככול העולה על רוחה. 40 יום מתנהלים ההליכים, בלי שאף אחד יודע מאיזה כסף חיה דודאי. כל שקל שהיא מוציאה, חצי ממנו צריך להיות מונח בצד. אני מבקש להוציא את כל תכולת ביתה של דודאי ולשמור אותה בצד", אמר חבר.

הברחת נכסים

גם גיא דודאי, בנם החייל של אתי ודוד דודאי, עלה היום לדוכן העדים. דודאי הבן העיד כי קיבל מאביו המנוח מניות של חברת MST, העוסקת בפיתוח מערכות אנרגיה סולארית, לפני כשנתיים. לטענת מנהל העיזבון, המניות הועברו מדוד דודאי ז"ל לבנו ללא תמורה, העברה שמהווה הברחת נכסים ונעשתה לאור חובותיו של דוד דודאי, ולכן היא בטלה.

בתום הדיון, ולאור בקשת מנהל העיזבון, קבע השופט כי על הצדדים לבחון בעזרת מומחה ביטוח, את השאלה האם יש צורך לבטח את תכולת הווילה של דודאי בסביון, כדי למנוע סיכון של אובדן הרכוש. בנוסף, חייב היום השופט אורנשטיין את אתי דודאי וילדיה להתייצב לחקירה בפני עו"ד ארז חבר ולהשיב לשאלות מנהל העיזבון.

חובות מס של 80 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אסר על אתי דודאי למכור, להעביר או לעשות כל שינוי בעלות ברכוש שהעביר לה בחייו בעלה לשעבר, דוד דודאי, בשל החשד כי הרכוש הועבר אליה במטרה להתחמק מתשלום חובות מס בהיקף של כ-80 מיליון שקל.

בית המשפט קבע כי יוקפאו דירת מגורים במבשרת ציון, הווילה בה מתגוררת דודאי בסביון על כל תכולתה, לרבות תכשיטים וחפצי אמנות, רכב מסוג ב.מ.וו וניירות הערך שבאחזקתה. בהמשך, לבקשת דודאי, הוגבל הצו למחצית הנכסים, שכן לכאורה היא זכאית למחצית מהרכוש המשותף.

לפי הצהרת ההון של אתי דודאי, תכולת הווילה בסביון שווה כ-12 מיליון שקל. דוח תכולת הווילה שהוצג לבית המשפט חשף כי הוא כולל, בין היתר, חפצי אמנות, תמונות של מנשה קדישמן, פסלים יקרים, שרשראות פנינים, זהב ויהלומים.

עד כה הוגשו מספר תביעות חוב בתיק פשיטת-הרגל של דודאי - חלקן נגד אתי דודאי באופן אישי וחלק נגד עיזבונו של גרושה המנוח. בין התביעות נכללת תביעתו של ד"ר מיכאל וימן, רופא בכיר מבית-החולים איכילוב, הטוען כי נעקץ על-ידי בני הזוג דודאי, שפיתו אותו להשקיע את כספו ברכישת מניה, כשמאחורי השקעה זו לא היה מאום.

בנוסף, איש העסקים שלי נרקיס (מי שזכה בעבר לכינוי "מלך השוק האפור") תבע 6 מיליון שקל מדודאי ומהעיזבון, בטענה כי השניים נטלו ממנו הלוואות שלא נפרעו.