ציפורים ב-9 מיליארד דולר: מפתחת אנגרי בירדס בדרך להנפקה

רוביו שפיתחה את הלהיט אנגרי בירדס צפויה להנפיק בשנה הבאה ■ הכנסות החברה ב-2011 זינקו פי עשרה, כאשר 30% מהן נובעות ממכירת מוצרים נלווים

יצרנית המשחקים הפינית Rovio נחשבת כבר זמן רב לאחד השמות החמים בתעשיית הגיימינג. מאז השיקה בדצמבר 2009 את אנגרי בירדס לאייפון היא הלכה וגדלה והפכה להיט אחד לתרנגולת שמטילה ביצי זהב בלי הפסקה.

היום (ג') סיפקה החברה הצצה לנתונים המרתקים שלה, שמראים על גידול של פי 10 בהכנסות ב-2011 שהגיעו ל-106.3 מיליון דולר. 30% מסך ההכנסות הגיעו ממכירת מוצרים ממותגים של החברה (מרצ'נדייז) ורישיונות שונים. בין היתר, מדובר על מכירת מיליון צעצועים ומיליון חולצות עם דמויותיהן של הציפורים הזועמות והחזירים הירוקים מדי חודש. רווחי החברה הסתכמו אשתקד ב-67.6 מיליון דולר (לפני מס).

כבר בדצמבר אשתקד פורסמו דיווחים על כך שההכנסות יגיעו לכ-100 מיליון דולר, אך נראה כי היום, לאחר ההודעה הרשמית של החברה, האנליסטים כבר שבעי רצון והעלו את שוויה המוערך של רוביו ל-9 מיליארד דולר. שווי זה מעניין במיוחד לאור העובדה שהוא נמוך ב-2.1 מיליארד דולר בלבד משוויה של חברת נוקיה הפינית, שהייתה פעם הזרקור של תעשיית ההיי-טק המקומית אך מאז הלכה ודעכה. יתרה מזאת, רוביו הוקמה על-ידי שלושה סטודנטים לאחר שזכו בתחרות פיתוח אפליקציות שערכה נוקיה עצמה, לצד חברת HP.

זינוק במספר העובדים

רוביו השיקה בחודש שעבר משחק חדש בסדרת אנגרי בירדס - Space - שרשם 50 מיליון הורדות בתוך 35 ימים ושבר את שיא ההורדות למשחק סלולרי. בסך הכול, נרשמו כ-700 מיליון הורדות למשחקי אנגרי בירדס, שבהם משחקים 200 מיליון משתמשים מדי חודש. עוד נתון מרשים הוא זינוק ענק במספר העובדים ברוביו בשנה החולפת - מ-28 ל-224 (גידול של 700%).

הנתונים היפים שמציגה רוביו צפויים להוביל את החברה להנפקה ב-2013 בניו יורק או בהונג קונג. בעבר פורסם כי החברה צפויה להנפיק כבר ב-2012 אך אנשי רוביו לא מתייחסים לכל נושא ההנפקה בכלל. בהודעה הרשמית שהוציאה החברה אמר המנכ"ל מיקאל הד כי "שנת 2012 נראית מבטיחה ומדהימה. יש לנו נתוני הורדה מאוד חזקים בארבעת החודשים הראשונים של השנה".

חברה של טריק אחד?

החברה, שגייסה במארס אשתקד 42 מיליון דולר, אמנם מוערכת בתעשיית הגיימינג אך גם זוכה לביקורת רבה על כך שההצלחה שלה מבוססת על סדרת משחקים אחת בלבד. רוביו הוקמה ב-2003 אך רק יותר משש שנים לאחר מכן היא זכתה להכרה ולהצלחה בעקבות משחקי אנגרי בירדס.

למעשה, החברה פיתחה כ-20 משחקים לפני אנגרי בירדס אך רבים מאלה שמעיפים היום ציפורות לכל עבר כלל לא מודעים לפורטפוליו המשחקים של החברה. יתרה מזאת, אתר האינטרנט של רוביו אינו מציג את שאר המשחקים שפיתחה החברה וניתן למצוא אותם רק דרך כניסה לארכיון המשחקים.

עם זאת, רוביו הודיעה לאחרונה כי בכוונתה לשחרר במהלך השנה כותרים חדשים שאינם קשורים למותג אנגרי בירדס. סביר להניח כי האנליסטים יעקבו מקרוב אחר הצלחתם של משחקים אלה כדי לראות אם לרוביו יש רק טריק אחד בשרוול.

עפות
 עפות