יאיר לפיד במכתב לתומכיו: "מופז ונתניהו הפכו אותנו לאלטרנטיבה היחידה של המרכז השפוי; 28 מנדטים התפנו היום במרכז המפה הפוליטית"

לפיד התייחס להסכם לממשלת אחדות: "כואב לראות איך הציניות השתלטה על כל המרחב הפוליטי" ■ "המטרה אולי התרחקה קצת, אבל היא גדלה בהרבה"

יאיר לפיד שלח היום (ג') מכתב לפעילי ותומכי מפלגתו, "יש עתיד", בו התייחס להסכם הקואליציוני בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר קדימה שאול מופז, מה שמביא לביטול הבחירות המוקדמות לכנסת עליהן התבסס לפיד.

"חברים, אני יודע שאתם מאוכזבים ממה שקרה ביממה האחרונה", פתח לפיד את מכתבו. "מאוכזבים פעמיים: פעם מפני שאתם אזרחי המדינה הזו וכואב לראות איך הציניות השתלטה על כל המרחב הפוליטי ואיש כבר לא מעמיד פנים אפילו שאכפת לו. בפעם השנייה אתם מאוכזבים מפני שכבר הרגשנו את הטעם של זה, כבר היינו בכיכר, כבר הרמנו שלט בצומת, כבר התחלנו את הקמפיין".

לפיד המשיך וציין כי "הרגשתי ככה בדיוק לשעתיים, ואז הבנתי שזו הזדמנות חיינו. מבלי שהבינו מה עשו, מופז ונתניהו הפכו אותנו לאלטרנטיבה היחידה של המרכז השפוי. קדימה חזרה להיות מה שתמיד היתה: חלק מן הליכוד. העבודה ומרץ ניצבים משמאל".

"תוך יום אחד הפכנו להיות הנציגים היחידים של מעמד הביניים השפוי. 28 מנדטים התפנו היום במרכז המפה הפוליטית. הם יכולים להיות שלנו. זה לא נעצר שם כי אתם יכולים להוסיף אליהם גם את כל מי שמאוכזב וזועם על הפוליטיקה הישנה והלא מוסרית שראינו ביממה האחרונה. המטרה אולי התרחקה קצת, אבל היא גדלה בהרבה".

מוקדם יותר כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו: "מה שראיתם היום זו בדיוק הפוליטיקה הישנה, המסואבת והמכוערת, שהגיע הזמן להעיף מחיינו. פוליטיקה של כסאות במקום של עקרונות, של ג'ובים במקום של טובת הציבור, של אינטרסים של הקבוצה במקום של המדינה כולה. הם חושבים שעכשיו הם ימשכו זמן ואנחנו נשכח, אבל הם טועים. הברית הפוליטית המגעילה הזו תקבור תחתיה את כל משתתפיה".