רבעון עגום לשופרסל: הרווח נפל ב-31% ל-38 מיליון שקל

ההכנסות קפאו, המכירות בחנויות זהות ירדו, והרווחיות הגולמית נשחקה בשל מבצעי הוזלות ■ הרווח התפעולי נפל בכ-40%, וה-EBITDA ירד ב-24%

המחאה החברתית ממשיכה לגבות מחיר מרשת שופרסל : החברה דיווחה היום (ד') על צניחה של 31% ברווח הנקי שלה ברבעון הראשון של השנה, לרמה של 38 מיליון שקל בלבד על הכנסות של 2.8 מיליארד שקל. ההכנסות צמחו ב-0.4% בלבד (בעיקר בשל פתיחת סניפים חדשים), והרווח הגולמי נשחק בשל המבצעים שהשיקה שופרסל להורדת מחירים על רקע המחאה.

מכירות החברה בחנויות זהות (חנויות הפעילות למעלה מ-12 חודשים) שפעלו באופן מלא ברבעון הראשון ירדו ב-1.3%. המכירות למ"ר עמדו על 5,117 שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי נפל בכ-40% ל-71 מיליון שקל.

הורדות המחירים שחקו את רווחיות החברה, והדבר בא לידי ביטוי באופן בולט ברווח הגולמי, שירד ב-2.7% ל-746 מיליון שקל, ובשיעור הרווחיות הגולמית, שירד ל-26.6% מהמכירות ברבעון הראשון, לעומת 27.5% אשתקד.

"הקיטון ברווח הגולמי ובשיעורו נבע בעיקר מהורדת מחירים והעמקת מבצעים ברבעון הראשון, וזאת בהמשך למגמה אשר החלה ברבעון שלישי וברבעון רביעי של שנת 2011", נכתב בדוחות.

גם ב-EBITDA (רווח לפני מס, ריבית, פחת והפחתות) מציגה שופרסל קיטון של 24% ל-132 מיליון שקל.

יש לציין כי מועד חג הפסח השפיע גם כן על התוצאות; בשנה שעברה חל הפסח ב-18 באפריל ואילו השנה ב-6 באפריל, כך שהרשת החלה במבצעים עוד בחודש מארס, קרי ברבעון הראשון. מבצעים אלה פגעו גם כן ברווחיות שלה, מעבר להורדות המחירים בהם נקטה הרשת בעקבות המחאה החברתית בקיץ אשתקד.

הוצאות החברה עלו ב-4% ברבעון ל-675 מיליון שקל, בעיקר בגלל העלאת שכר המינימום שחייבה את הרשת להעלות שכר לעובדיה. החברה שילמה מס בסך 9 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת 18 מיליון שקל ברבעון המקביל.