החברות שאפשר לעשות להם "לייק" אחרי הנפקת פייסבוק

באתר הפופלרי The Street ערכו רשימה של כל החברות הצפויות להרוויח מההנפקה של פייסבוק ומספקות למשקיעים תחליף להשקעה ישירה במניותיה של הרשת החברתית

יומה הגדול של פייסבוק מתקרב. הרשת החברתית מתכוונת להפוך לחברה ציבורית ב-18 למאי ולהנפיק את מניותיה בבורסת נאסד"ק תחת הסימול FB. לאחרונה היא אף סיפקה את מחיר המניה שלה, שינוע בין 28 ל-35 דולר, כעת, משקיעים ואנליסטים רבים תוהים האם כדאי לרכוש את מניות החברה עם ההנפקה, או שמא המחיר שלה מנופח מדי, בייחוד לאור העובדה שההכנסות שלה נמצאות במגמת ירידה וההוצאות במגמת עלייה.

באתר הפופולרי - The Street ערכו רשימה של מספר חברות הצפויות להרוויח מההנפקה של פייסבוק ולרכב על הגל שהיא יוצרת, תוך שהם רושמות עליות של עשרות אחוזים.

1. פיוזן - (סימול: FIO) - חברת תוכנה המפתחת את רכיבי ה-SSD, כאשר בין שני לקוחותיה הגדולים נמנים אפל ופייסבוק. רכיבים אלו מעניקים לפייסבוק גישה מהירה יותר למידע, תוך חיסכון באנרגיה ובעלויות.

החברה פרסמה לאחרונה את דוחותיה לרבעון הראשון והיכתה את תחזיות האנליסטים. הכנסותיה עלו ב-40% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-94.2 מיליון דולר, כאשר הרווח למניה עמד על 6 סנט.

2. זינגה - (סימול: ZNGA) - באתר מציינים כי זו הדרך העקיפה הטובה ביותר להרוויח מההנפקה של פייסבק מבלי להשתתף בה באופן ישיר. חלק נכבד מההכנסות של פייסבוק מתבססות על זינגה וב-2011 חברת משחקי הרשת הייתה אחראית ל-11% מהכנסותיה של הרשת החברתית ו-12% ברבעון הראשון של 2012. פייסבוק אף ציינה במסמכי ההנפקה שהגישה ל-SEC כי פגיעה בזינגה מהווה מקור אפשרי המסכן את הרווחיות שלה. עם זאת, זינגה ניסתה להיפרד מפייסבוק והשיקה אתר משחקי רשת נפרד. מתחילת השנה איבדה השילה החברה מערכה 11.3%.

3. Digital Realty Trust (סימול: DLR) - במסמכי ההנפקה שלה, הצהירה פייסבוק כי ההוצאות שלה גדלו ב-66% בשיעור שנתי בעקבות גידול בצוות העובדים ובבניית מרכזים וחוות שרתים. חברת הנדל"ן צפויה להרוויח מההנפקה של החברה כלל שמגמת ההתרחבות של הרשת החברתית תימשך. (כבר היום היא מספקת לפייסבוק מספר חוות שרתים ומרכזי מידע גדולים בקליפורניה)

4. GSV Capital - (סימול: EQIX) - משקיעים מוסדיים רבים חיפשו במשך תקופה ארוכה לרכוש את מניות פייסבוק עוד לפני שהיא הופכת להיות ציבורית. אחת מהחברות הללו היא קרן ההשקעות GSV, שרוכשת מניות של חברות פרטיות עוד בשלבי ההתפתחות שלהן, בין היתר באמצעות עסקאות בשוק המשני.

לחברה 225 אלף מניות של פייסבוק והיא מחזיקה גם במניות של טוויטר, גרופון וחברת האנרגייה בלום. המשקיעים גילו את הפוטנציאל שלה והזניקו אותה בכ-30% מתחילת השנה.

5. מיקרוסופט - עד כה כל ניסויותיה של ענקית התוכנה להיכנס לשוק הרשתות החברתיות עלו בתוהו, ואף כשהיא רכשה את מניותיה של פייסבוק ב-2007 המשקיעים ביקרו את המנכ"ל על ההחלטה הזו. כיום, הם יכולים רק לחייך. החברה רכשה כ-1.6% ממניותה של הרשת החברתית תמורת 240 מיליון דולר. מאז הרכישה שווים של המניות זינק במאות אחוזים וכעת, בכוונת החברה למכור 6.56 מיליון מניות (מתוך 32.8 מניות שהיא מחזיקה) תמורת כ-206.5 מיליון דולר.