Alon Brands של ויסמן משכה תשקיף ההנפקה בוול סטריט

החברה, זכיינית חנויות הנוחות 7Eleven בארה"ב, הגישה טיוטה ראשונה לפני כשלוש וחצי שנים

למרות שהשוק הראשוני מתפקד לא רע, ולמרות שההנפקה הקרבה והולכת של פייסבוק מסייעת להנפקות אחרות - Alon Brands של דודי ויסמן בחרה לבטל לעת עתה את תוכנית הפיכתה מחברה פרטית לציבורית.

Alon Brands, חברה בת של קבוצת האנרגיה האמריקנית של ויסמן, אלון USA, היא זכיינית חנויות הנוחות Eleven7 בארה"ב, וגם זכיינית המותג FINA של תחנות תדלוק. בנובמבר 2008 הגישה החברה טיוטת תשקיף ראשונה לקראת הנפקה ראשונית בבורסת ניו יורק, אך מאז עברו כל כך הרבה מים בנהר, והנפקת החברה לא יצאה לפועל.

כעת, כך מתברר, נטשה החברה באופן פורמלי את תוכנית ההנפקה ואמש משכה בחזרה את טיוטת התשקיף שהגישה לרשות לני"ע האמריקנית, ובכך סתמה את הגולל, לפחות בטווח הקצר-בינוני, על אפשרות הפיכתה לציבורית.

"לא נוטשים את תוכנית ההנפקה"

אלון USA, נזכיר, מרכזת את פעילות האנרגיה בארה"ב של קבוצת אלון, שבבעלות שרגא בירן ודודי ויסמן. החברה נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 452 מיליון דולר, ו-ויסמן מכהן בה וב-Alon Brands כיו"ר.

למרות משיכת התשקיף, מנכ"ל Alon Brands, קייל מק'קין (Kyle McKeen), מודה כי החברה לא נטשה לחלוטין את תוכנית ההנפקה. "הטיוטה שהגשנו במהלך 2008 לא נקבה בתאריך להנפקה", אמר לאתר החדשות האמריקני CSP Daily News. "ומשיכת הטיוטה אינה משנה את תוכניתנו להפוך לציבוריים". לטענתו, רווחי החברה השנה הוכפלו פי 4 לעומת אלו של 2008 - סיבה מספיק טובה עבורו לנסות להנפיק אותה בעתיד.

Alon Brands לא עדכנה את טיוטת התשקיף מאז אפריל 2011, ולכן לא ניתן לדעת כיצד נראו תוצאותיה אשתקד. את 2010 סיימה החברה עם הכנסות של 1.05 מיליארד דולר לעומת 811.5 מיליון דולר ב-2009, ואילו הרווח הנקי עמד על 10.6 מיליון דולר לעומת 2.4 מיליון דולר ב-2009 והפסד נקי של 4.8 מיליון דולר ב-2008. נכון לאותה טיוטה, החברה מפעילה 304 חנויות נוחות במרכז ומערב טקסס וניו מקסיקו.

החברה, כאמור, מצויה בבעלות מלאה של אלון USA, ולדברי מק'קין תוכניותיה לעתיד כוללות התנתקות מהחברה האם, והפיכתה לישות עצמאית. עד אז, בכל אופן, השלימה Alon Brands מיתוג מחדש ורה ארגון, שלדברי CSP Daily New סייע במינוף רווחיה.