עוד צרות לקיקה: לא תועבר הפעילות לגלובליקום טרייד

על רקע הקשיים אליהם נקלעה קיקה, עסקת הרכישה של פעילות קיקה ובהמשך הכנסת פעילות חברת הריהוט לבורסה דרך גלובליקום - לא תצא אל הפועל

על רקע הקשיים הכלכליים אליהם נקלעה חברת קיקה, מודיעה היום (ה') חברת גלובליקום טרייד לבורסה, כי עסקת הרכישה של פעילות קיקה, ובהמשך הכנסת פעילות חברת הריהוט לבורסה - לא תצא אל הפועל.

גלובליקום הודיעה כבר בחודש מארס, כי העסקה לרכישת 90% מהשלד הציבורי תמורת 9 מיליון שקל, נתקלת בקשיים וככל הנראה לא תצא לפועל. גלובליקום חתמה מוקדם יותר השנה עם סלומון בטיטו ויהודה פורת (ג. סלומון השקעות), בעלי 85% מהזיכיון ליבוא מוצרי קיקה לישראל, על הסכם מעודכן לרכישת השליטה בחברה, אבל כאמור בגירתה מוטלת בספק.

גלובליקום ביקשה כבר לפני חודשיים מ-ג. סלומון השקעות את המידע הנדרש על קיקה, כדי להשלים את העסקה, אך לדבריה בהודעה היום טרם קיבלה אותו. החברה מבהירה כי כל עוד לא התקבל המידע הדרוש, העסקה לא תצא לפועל.

ההודעה של גלובליקום לבורסה באה על רקע הפרסומים על הקשיים אליה נקלעה חברת הריהוט האוסטרית. לקיקה חובות של כ-60 מיליון שקל לבנקים לאומי והפועלים וחובות כבדים גם לעובדים ולספקים. החברה צפויה לעתור היום לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים.

בנוסף, חברת אשטרום, המחזיקה ב-15% ממניותיה של קיקה, צפויה למחוק בדוחות הקרובים 26 מיליון שקל בשל השקעתה בקיקה. המחיקה המצטברת תגיע ל-50 מיליון שקל בקירוב, לאחר שאשטרום מחקה בדצמבר האחרון כ-20 מיליון שקל.