דיווח: אפל תעבור להשתמש באפליקציית מפות משלה

על פי הדיווח, החל ממערכת ההפעלה הבאה של אפל היא תפסיק להשתמש במפות של גוגל ותשתמש במפות של חברה שנרכשה על ידה ■ בנוסף: שמועות חדשות לגבי ה"אפל טי וי"

דיווחים שעולים בימים האחרונים מצביעים על כך שאפל מתכוונת לוותר על המפות של גוגל במערכת ההפעלה הבאה שלה לאייפון ולאייפד ה-iOS6 ולעבור למפות שמספקת חברת C3 Technologies שנרכשה על ידי אפל בשנה שעברה. כך עולה מהדיווח שהתפרסם באתר 9to5Mac.

באתר טוענים שהדיווח מבוסס על מקורות מהימנים שטוענים שאפלקציית המפות החדשה תהיה חלק משמעותי מהעידכון הבא למערכת ההפעלה של אפל והיא תכלול מצב של מפות תלת מימדיות בטכנולוגיה מיוחדת שפותחה על ידי חברת C3. המקורות טוענים שהאפליקצייה החדשה תספק חוויה "מהירה, נקיה ואמינה יותר".

הטכנולוגיה של C3 מבוססת על טכנולוגיית כיוון טילים צבאית - שהפכה לאזרחית - על מנת לייצר מפות בתלת מימד ברמת פירוט גבוהה ביותר וכונתה על ידי החברה כ-"Google Earth על סטירואידים". הסרטון שמופיע בתחילת הידיעה מציג את הטכנולוגיה החדשה בפעולה. לחברה יש גם יכולת לבצע צילומי רחובות בעזרת מספר מצלמות כך שבעצם יש לאפל גם האפשרות להתחרות בשירות ה-Street View של גוגל.

בנושא אחר בדיווח שעולה בסין נטען שמנהל מפעל פוקסקון, שמייצר בין היתר את מכשירי האייפון עבור אפל, אמר במהלך מסיבת עיתונאים שהמפעל שלו נמצא בשלבים האחרונים בהכנות לקראת התחלת ייצור של מה שמכונה ה"אפל טי וי" ששמועות לגביו החל לצוץ כבר לפני מספר חודשים.

על פי הדיווח בעיתון הסיני China Daily, מנהל המפעל טרי גוו אמר במהלך מסיבת העיתונאים שהמפעל נמצא ביישורת האחרונה להכנות, אבל הייצור עדיין לא החל. על פי הדיווחים הטליוויזיה החדשה של אפל - שכנראה תקבל את השם המקורי "iTV" - תהיה מורכבת מאלומיניום, ותכלול גם את העוזרת האישית שהוצגה באייפון 4S, סירי, כמו כן את אפליקציית שיחות הווידאו של אפל ה-FaceTime.