האם סמסונג תחדש את החסות עם צ'לסי? תלוי בגמר האלופות

סגן נשיא התאגיד: "התוצאה בגמר תהווה שיקול עבורנו האם להמשיך את ההסכם" ■ החוזה בין הצדדים, בשווי 16.3 מיליון אירו בשנה, יסתיים בסוף העונה הבאה

תאגיד סמסונג עדיין מתלבט האם לחדש את הסכם החסות הראשי עליו הוא חתום עם צ'לסי עד לתום עונת 2012/13. אחד השיקולים שצפויים להנחות את החברה הדרום קוריאנית הוא מידת ההצלחה של המועדון האנגלי בגמר ליגת האלופות מול באיירן מינכן, שיתקיים בשבת הקרובה.

"להיות מזוהים עם קבוצה מנצחת זה עדיף בהרבה מאשר להיות מזוהים עם קבוצה מפסידה", אמר ל"בלומברג" סאני הוואנג, סגן נשיא בסמסונג וראש מחלקת שיווק הספורט העולמית של ענקית האלקטרוניקה. "מתוקף כך, כמובן שהתוצאה שתשיג צ'לסי בגמר הצ'מפיונס ליג תשחק תפקיד משמעותי עבורנו".

יש לציין כי צ'לסי עשויה למצוא עצמה בעונה הבאה, לראשונה בעידן רומן אברמוביץ', ללא כרטיס לליגת האלופות. רק אם תנצח בגמר בשבת את באיירן תוכל להשתתף בשנה הבאה במפעל היוקרתי.

סמסונג מעניקה לצ'לסי חסות ראשית מאז 2005. במסגרת ההסכם הנוכחי בין הצדדים, היא משלמת למחזיקת הגביע האנגלי כ-16.3 מיליון אירו בעונה. סכום זה הופך את צ'לסי, לפי דיווחים שונים בתקשורת, לאחת משש הקבוצות המכניסות בעולם מהסכם ספונסרשיפ מרכזי, אחרי ברצלונה (30 מיליון אירו בעונה מ"קרן קטאר"), ריאל מדריד ובאיירן מינכן (מקבלות כ-25 מיליון אירו בעונה כ"א מחברת ההימורים BWIN וחברת התקשורת T-Home, בהתאמה), מנצ'סטר יונייטד (24 מיליון אירו מחברת הפיננסיים AON) וליברפול (24 מיליון אירו מבנק סטנדרד צ'רטרד).

הוואנג התייחס בראיון גם להחלטה העקרונית של סמסונג שלא להעניק חסות שמית לאצטדיון של צ'לסי, סטמפורד ברידג', על-אף שאיפתה של הקבוצה להגדיל את הכנסותיה מסעיף זה. "הניסיון שלנו מלמד שגם אם מעניקים חסות שמית למגרש, התקשורת לא קוראת לו על שם החברה המסחרית שנותנת את החסות, אלא מסתפקת באזכור שמו 'הרגיל' של המגרש".