הטרבל של ק"ש: אליפות, גביע הטוטו, ומלכת הבונוסים

קבוצתו של איזי שרצקי תקבל סך של 8.2 מיליון ש' מענקים והקצבות מההתאחדות לכדורגל לעונת 2011/12; הפועל ת"א סגנית גם בדירוג זה

עירוני קרית שמונה תסיים את עונת 2011/12 עם הבונוס הגבוה ביותר מבין 16 קבוצות ליגת העל. קבוצתו של איזי שירצקי תקבל מההתאחדות לכדורגל מענקים והקצבות בסך כולל של 8.2 מיליון שקל, בזכות עונה מצוינת שכללה שני תארים - אליפות וזכייה בגביע הטוטו.

‏‏מבחינת בונוסים, נהנתה קרית שמונה מבונוס מקסימלי של 2.2 מיליון שקל אותו מחלקת ההתאחדות לכדורגל לקבוצה שמסיימת במקום הראשון (מענקי מיקום); עבור הזכייה בגביע הטוטו תקבל קרית שמונה 1.05 מיליון שקל. אל אלו מצטרפים ההקצאות הקבועות אותן מקבלת כל קבוצה בליגה, בסך 4.8 מיליון שקל, על-פי הפירוט הבא: מענק טלוויזיה 2.2 מיליון שקל; מענק טופס טוטו 1.8 מיליון שקל, השתתפות בגביע הטוטו 200 אלף שקל, מענק מרכזי ספורט 500 אלף שקל, וזיכיון עבור הסכם אלבום סופרגול 100 אלף שקל.

‏סגנית האלופה הפועל ת"א תקבל את המענק השני הכי גבוה העונה - 7.5 מיליון שקל, ואם תזכה הערב (ג') בגביע המדינה, כשתשחק מול מכבי חיפה, היא תבטיח לעצמה מענק נוסף של 150 אלף שקל (150 אלף הובטחו לה כבר מעצם ההעפלה לגמר, כמו גם לחיפה).‏

בסך הכל מחלקת ההתאחדות לכדורגל מענקי מיקום בסך 9.5 מיליון שקל ל-10 הקבוצות שסיימו במקומות 1-10, מ-2.2 מיליון שקל לאלופה ועד 100 אלף שקל לקבוצה במקום ה-10. ההתאחדות לכדורגל הפחיתה בשנים האחרונות את סך הבונוסים לקבוצות, כאשר גם המעבר לליגת ה-16 הביא לכך שכל קבוצה קיבלה הקצבה נמוכה יותר בהשוואה לליגה בעבר שהכילה 12 קבוצות.

‏שלוש קבוצות - הפועל חיפה, הפועל פ"ת, ועירוני ראשל"צ - לא זכו העונה בבונוסים, מאחר שלא נכללו בין 10 הראשונות ולא הצליחו לעבור את שלב הבתים בגביע הטוטו, והן יזכו להקצבה המינימלית של ההתאחדות לכדורגל בסך 4.8 מיליון שקל.

כמה כסף יקבלו הקבוצות מההתאחדות
 כמה כסף יקבלו הקבוצות מההתאחדות

בונוס רייטינג

‎עם זאת, קבוצות ליגת העל ממתינות לבונוסים נוספים אותם יעביר להם הטוטו. מדובר על מענקים הנכללים בהסכם השיווק החדש בין הטוטו להתאחדות לכדורגל, שמבטיח מענקים על נקודות רייטינג (טלוויזיה), שילוב שחקני נוער, מענקי הגינות, ושילוב שחקנים ישראליים בסגלים.

כבר עכשיו ברור כי ארבע הקבוצות הגדולות - מכבי ת"א, מכבי חיפה, הפועל ת"א ובית"ר ירושלים - יהנו ממענקי הרייטינג הגבוהים ביותר, מאחר ששודרו הכי הרבה פעמים העונה. מענקי הרייטינג שווים 6 מיליון שקלים ויחולקו בין הקבוצות באופן יחסי על בסיס נתוני הצפייה במשחקים שלהם. קבוצות שלא שודרו העונה, לא יזכו ליהנות מנתח עבור רייטינג.‏