פוקס-גורן-גלעדי זכה בתקציב הפרסום של סיטרואן

היקף התקציב ב-2011 עמד על 11.6 מיליון דולר במחירי מחירון ■ מדובר בהישג משמעותי לפוקס-גורן-גלעדי, שאינו נמנה עם 20 משרדי הפרסום הגדולים

ממשיכים השינויים המפתיעים בענף הפרסום סביב תקציבי הרכב: ל"גלובס" נודע כי תקציב הפרסום של המותג סיטרואן, המשווק בישראל על-ידי קבוצת לובינסקי, יטופל במשרד הפרסום פוקס-גורן-גלעדי. מדובר בהישג גדול למשרד שאיננו נמנה עם טבלת 20 משרדי הפרסום הגדולים, שמקבל לידיו כעת תקציב רכב בינלאומי.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, בשנת 2011 עמד התקציב על 11.6 מיליון דולר (במחירי מחירון).

המותג סיטרואן עבר בשנה האחרונה טלטלות לא פשוטות, על רקע המשבר במשרד הפרסום זרמון-גולדמן, שהחזיק אז בתקציב. מדובר היה בהתקשרות ארוכת-שנים: זרמון-גולדמן זכה בתקציב בשנת 1997 לאחר מכרז שקיימה חברת דוד לובינסקי. קודם לפרידה ניהלה החברה מכרז חסוי בהשתתפות מספר מצומצם של משרדי פרסום, בהם פוגל-אוגילבי, JWT ישראל וראובני-פרידן, שזכה בתקציב.

אבל ההתקשרות עם ראובני-פרידן לא האריכה ימים: שבועות ספורים לאחר שהמשרד קיבל לידיו את תקציב סיטרואן, התברר כי תקציב הפרסום של שברולט, שטופל בשנים האחרונות בגלר-נסיס, גם הוא מחפש בית חדש.

מאחר שתקציב שברולט הוא תקציב הרכב הגדול ביותר בשוק הישראלי בשנים האחרונות, הוא עורר עניין בקרב מספר משרדי פרסום - ביניהם כאלה המטפלים במותגי רכב. בסופו של דבר מי שזכה בתקציב היה ראובני-פרידן, שהעדיף לוותר על תקציב סיטרואן כדי לקבל את תקציב שברולט.

וכך מצאו עצמם בקבוצת לובינסקי בסיטואציה כמעט מוזרה: מצד אחד תקציב רכב אטרקטיבי - אך מצד שני חלק לא מבוטל ממשרדי הפרסום הגדולים כבר תפוסים על-ידי מותגים אחרים.

בשוק העריכו כי הנטייה בלובינסקי היא לתת הזדמנות לאילון זרמון, שנפרד מהדר גולדמן והקים את זרמון DDB, ואכן מגעים התקדמו בין הצדדים.

לפיכך, משרדי הפרסום שאין להם תקציבי רכב, כמו פוגל-אוגילבי, שלמור-אבנון-עמיחי, JWT ישראל ופוקס-גורן-גלעדי מיקדו מאמצים בתקציב המותג רנו, ש"ננטש" זמן קצר קודם לכן על-ידי גליקמן-נטלר-סמסונוב לטובת תקציבי כולמוביל-כולמוטור.

מסתבר כי בדוד לובינסקי היו פתוחים לבחון אפשרויות נוספות, ולאחר פגישות עם פוקס-גורן-גלעדי החליטו להעביר אליו את התקציב.

בדוד לובינסקי ובפוקס-גורן-גלעדי אישרו את הידיעה. קלאודיה פיין, מנהלת שיווק בלובינסקי, אמרה בתגובה: "פוקס-גורן-גלעדי הוא משרד צעיר עם פוטנציאל קריאטיבי, רעב והרבה רצון להצליח. אנו מאמינים שהמשרד יקדם את המותג למקומות חדשים ומרחיקי לכת ומאחלים להם הצלחה".

גיא גורן, מבעלי פוקס-גורן-גלעדי, מסר: "ידוע שתקציב רכב הוא עוגן משמעותי ונחשק בכל משרד פרסום, עבורנו הוא הוכחה נוספת לצמיחתו העקבית של המשרד".