ארה"ב: גם מדד אמון הקבלנים עלה לשיא מאז פרוץ המשבר

המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו בחודש אפריל בשיעור של 0.1% ■ מדד המחירים לצרכן לחודש מאי נותר ללא שינוי ■ מדד הייצור של האמפייר סטייט עלה בחודש מאי ל-17.1 נקודות

המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו בחודש אפריל בשיעור של 0.1%, לאחר עליות חדות יותר בנתון בשלושת החודשים הקודמים. המכירות להוציא סקטור הרכב עלו ב-0.1% גם כן.

בשוק ציפו כי הנתון יישאר ללא שינוי או יעלה בשיעור קל, לאחר שבחודש מארס עודכן הנתון כלפי מטה לעלייה של 0.7% לעומת 0.8%, וגם הנתון של פברואר עודכן למטה לעלייה של 1% לעומת 1.1%.

המכירות הקמעונאיות חשובות ביותר למצב הכלכלה האמריקנית שכן הצרכנות מהווה כ-70% מהתמ"ג בארה"ב. ההאטה בהוצאות היא עוד נתון המצביע על האטה בכלכלה האמריקנית.

מדד המחירים לצרכן לחודש מאי נותר ללא שינוי, כאשר הצפי היה לעלייה קלה של 0.1% לאחר שבחודש הקודם עלה המדד ב-0.3%.

עוד התפרסם היום מדד הייצור של האמפייר סטייט המודד את הפעילות היצרנית במחוז ניו יורק, אשר עלה בחודש מאי ל-17.1 נקודות. צפי האנליסטים עמד על 9.5 נקודות בלבד. בחודש אפריל עמד הנתון על 6.6 נקודות, מה שהיה הרמה הנמוכה מאז נובמבר 2011, וירידה משמעותית לעומת חודש מארס אז עמד הנתון על 20.2 נקודות.

גם נתון המלאים העסקיים פורסם היום, והוא עלה ב-0.3% בחודש מארס ל-1.58 טריליון דולר, לעומת צפי האנליסטים לעלייה של 0.4%.

בנוסף התפרסם מדד בשוק הנדל"ן: מדד אמון הקבלנים עלה בחודש מאי לרמתו הגבוהה ביותר מאז פרוץ המשבר הכלכלי על רקע עלייה במכירות הבתים. המדד עלה לקריאה של 29 נקודות לעומת 24 נקודות באפריל, ולעומת צפי לקריאה של 27 נקודות בלבד.