נתניהו: "עלולים להגיע ל-600 אלף מסתננים; נוציא אותם"

רה"מ: "אם לא נעצור את הבעיה, 60 אלף המסתננים עלולים להפוך ל-600 אלף, ולהביא לביטולה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא לנקוט "יד תקיפה" כלפי המסתננים ולהחמיר את הענישה, על רקע שורת מעשי האלימות והאונס בהם היו מעורבים מסתננים בתקופה האחרונה.

"תופעת המסתננים הבלתי חוקיים מאפריקה חמורה ביותר ומאיימת על מרכיבי החברה בישראל, הביטחון הלאומי והזהות הלאומית", אמר הבוקר (א') נתניהו בפתח ישיבת הממשלה לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת בעניין בעיית המסתננים. "הבעיה החלה לפני 7 שנים ועם כינון הממשלה הנוכחית לפני 3 שנים החלטנו לטפל בבעיה באופן מיידי על כל היבטיה. קודם כל פעלנו לעצור את הכניסה של המסתננים ולאחר מכן התחלנו בטיפול במסתננים שכבר נכנסו".

נתניהו הזהיר כי "אם לא נעצור את הבעיה, 60 אלף המסתננים עלולים להפוך ל-600 אלף, ולהביא לביטולה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

רה"מ אמר כי בניית הגדר בגבול ישראל-מצרים תושלם עד אוקטובר, "למעט קטע מצוקי והררי ליד העיר אילת שגם אותו נגדר". נתניהו התחייב גם "להוציא פיזית את המסתננים" ו"לנקוט ביד תקיפה ולהחמיר מאוד בענישה".

בתום ישיבת הממשלה התקבלו גם החלטות הנוגעות לחיזוקה של ירושלים; הממשלה החליטה להקים בירושלים מתחמי מגורים למשרתי כוחות הביטחון ע"י הקצאת קרקע של מינהל מקרקעי ישראל בפטור ממכרז בשכונות ירושלים למשרתי צבא קבע ומשטרת ישראל. כמו כן אישרה הממשלה הקצאה של 350 מיליון שקל לפיתוח המרחב הציבורי-תיירותי של העיר ירושלים במשך שש השנים הקרובות. סכום זה יוקדש לפיתוח התשתיות בעיר לרווחת תושביה והמבקרים בה, הרחבת ה"ריאה הירוקה" של ירושלים והשטחים הפתוחים בה ושיקום אתרי תיירות מרכזיים בכל רחבי העיר.