פלאפון תאפשר ניוד מספרים ללקוחות שעוברים לגולן טלקום

(עדכון) - בעקבות התערבות משרד התקשורת בסוגיית אימות הלקוחות, הרימו בפלאפון מחדש את מערכת הניוד ■ גולן טלקום: סלקום, פלאפון ואורנג' מקשות על לקוחות להתנייד אלינו ■ לקוחות: "מחכים יותר מ-36 שעות לניוד, הצילו!"

גולן טלקום טוענת היום (ה') כי חברות הסלולר הוותיקות - סלקום, אורנג' ופלאפון - מערימות עליה קשיים שמשבשים את התניידות הלקוחות אליה, וקוראת ללקוחות "להמתין" לפני הפעלת כרטיסי SIM שהזמינו מגולן. מנגד, בפלאפון טוענים בתגובה ל"גלובס" כי גולן טלקום מפרה את תוכנית ניידות המספרים שהתווה משרד התקשורת.

במסגרת תהליך הניוד, ישנה חובה לוודא את זהותו של כל לקוח שביקש להתנתק מחברת הסלולר, כלומר ביצוע אימות פרטים כדי לנתק את הלקוח. בפלאפון טוענים כי גולן טלקום מפרה את אימות הפרטים, ולכן הם לא מנתקים עד אימות הפרטים.

בעקבות הפרסומים בתקשורת החליט משרד התקשורת להתערב בעניין אימות הזיהוי בעת תהליך הניוד, התחייבות אשר בעקבותיה הודיעה בפלאפון בשעות אחר-הצהריים כי תאפשר את הניודים של לקוחותיה לגולן טלקום: "לאור הבטחת משרד התקשורת לפלאפון בשעה האחרונה להתערבות מיידית בעניין אימות הזיהוי בעת תהליך הניוד של גולן טלקום, תעלה מערכת הניודים של פלאפון מול גולן כבר בשעה 17:00. אנו שבים ומדגישים כי אנו עושים זאת מרצוננו ולאחר פנייתנו למשרד התקשורת בבקשה להתערבות מול גולן טלקום כבר ביום שלישי האחרון".

"גלובס" חשף לאחרונה את נתוני הניוד האמיתיים, שנראו נמוכים למדי והראו כי גולן טלקום מתמודדת עם קשיים טכניים. (לסיפור המלא)

גולן טלקום פרסמה היום הודעה בדף הפייסבוק שלה בזו הלשון: "חברים, הבטחנו שקיפות - המפעילות הסלולריות הוותיקות מערימות עלינו קשיים. כל מי שטרם התחיל את תהליך הניוד - בשלב זה אנו ממליצים להמתין לפני הפעלת הכרטיס. מי שכבר בתהליך הניוד, אנו פועלים לפתרון הבעיה ומציעים את האפשרות להזמין קו חדש בקידומת 058 דרך האתר שלנו ולקבל זיכוי על הכרטיס המנויד. לא קל לגרום למהפכה, אבל אותנו לא עוצרים!".

רק אתמול (ד') הודיעה החברה לחבריה בפייסבוק כי בעיות הניוד נפתרו כמעט במלואן: "כפי שאתם יכולים לראות כאן על הקיר, בעיית הניוד נפתרה לרוב הלקוחות. אנו יודעים כי הבעיה עדיין קיימת אצל חלקכם וממשיכים לפעול לפתרונה לשביעות-הרצון של כולם. אנו ממליצים לכם לכבות ולהדליק את המכשיר כדי לבדוק האם הניוד שלכם הושלם. אנחנו מאוד מודים לכם על הסבלנות שאתם מגלים ושמחים שבחרתם להצטרף למהפכה!".

החברה זכתה למאות תגובות בפייסבוק. "אני עדיין לא יכולה לקבל שיחות, המענה מודיע שהשירות לא זמין, מה עליי לעשות???? הצילו", כתבה אחת הגולשות. גולש אחר כתב: "עדיין לא נפתרה!!! תעשו משהו כבר!!!". גולש אחר התלונן: "אני מחכה מעל ל-36 שעות לניוד, זה הגיוני? הנייד צריך להיות דלוק בכדי להשלים את הניוד? או שזה לא קשור?".

גולן טלקום
 גולן טלקום

מפלאפון נמסר מוקדם יותר היום בתגובה: "לצערנו, גולן טלקום מפרים את תוכנית ניידות המספרים כפי שהתווה משרד התקשורת לאימות פרטי המנוי - באמצעות בדיקת תעודת זהות או חשבונית - המעידים על היותו בעל הקו. בשבוע האחרון התקבלו בחברתנו עשרות תלונות בגין ניודים כפויים מצד גולן. לאחר שפנינו במהלך השבוע למשרד התקשורת וביקשנו שההפרות יתוקנו, טרם התקבלה תגובת המשרד או גולן. אנו מצפים כי משרד התקשורת יפעל בנחישות לאכוף על גולן קיום כללי ניידות המספרים, כפי שהוא אוכף על המפעילים הוותיקים".

מגולן טלקום הגיבו לדברים באומרם כי "נכון לעכשיו, פלאפון מסרבת לאפשר את תהליך הניוד מפלאפון לגולן טלקום. מצב זה פוגע בתחרות באופן חד-משמעי וגורם נזק ללקוחות גולן טלקום. אנו מעודדים את כל הלקוחות לקחת מספר חדש עם קידומת 058. אנו קוראים לחברת פלאפון לחדול לאלתר מחסימת הניוד ולתאם מולנו פתרון עבור כל בעיה שצפה, כמקובל בין חברות תקשורת. תהליך הניוד של גולן טלקום הוא מאובטח לחלוטין ולא שונה מתהליך הניוד הטלפוני שמבצעות החברות האחרות".

מפרטנר נמסר בתגובה: "החברה מכחישה את ההאשמות בכל תוקף".

מסלקום נמסר בתגובה כי "החברה דוחה בתוקף את ההאשמות".

גולן טלקום
 גולן טלקום


גולן טלקום
 גולן טלקום