ארה"ב: קייס שילר ללא שינוי; אמון הצרכנים ממשיך לרדת

מדד הערים של קייס שילר, שבודק את מחירי הבתים ב-20 הערים המובילות בארה"ב הצביע על ירידה של 2.6% במחירים בשנה האחרונה ■ אמון הצרכנים לחודש מאי ירד בפעם השלישית ברציפות

בארצות הברית התפרסם היום (ג') מדד קייס שילר לחודש מארס שבוחן את מחירי הבתים ב-20 הערים המובילות בארצות הברית. המדד נותר ללא שינוי בחודש מארס, אולם הצביע על ירידה פחות מהצפוי במחירים ב-12 החודשים האחרונים. בהמשך היום יתפרסם מדד אמון הצרכנים שגם הוא מתייחס לחודש מארס.

מדד קייס שילר, שכאמור בודק את מחירי הבתים ב-20 הערים המובילות בארצות הברית, נותר ללא שינוי על 134 נקודות לעומת חודש פברואר. ב-12 החודשים האחרונים חלה ירידה של 2.6% במדד, בעוד שקונצנזוס האנליסטים צפה ירידה חדה יותר של 2.8%. המדד הגיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז תום המשבר.

המדד הצביע על כך שמחירי הדירות בחודש מארס כמעט ולא השתנו לעומת חודש פברואר כשהמדד הראה על כך שב-12 מתוך 20 הערים שנסקרות נרשמה עלייה במחיר הדירות. הבשורה הטובה יחסית מהמדד היא שבמיאמי וטמפה - שתי ערים שנחשבות לקשות במיוחד - נרשמה עלייה במחירים.

מנגד, בלאס וגאס - שנחשבת לשוק עם הביצועים הגרועים ביותר - מחירים הדירות נותרו כמעט ללא שינוי. ירידת מחירים חדה נרשמה בערים שיקגו, דיטרויט ואטלנטה.

אמון הצרכנים ממשיך לרדת

בנוסף התפרסם מדד אמון הצרכנים של חודש מאי, אשר ירד זה החודש השלישי ברציפות, נוסף על תחזית שלילית בנוגע לתנאים הנוכחיים והעתידיים בשוק. המדד נפל בחודש מאי בהתאם לצפי האנליסטים ל-64.9 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר - לעומת הנתון המעודכן לחודש אפריל, 68.7 נקודות.

המדד מראה כי הצרכנים בארה"ב מחזיקים בדעה פחות חיובית בנוגע לתנאי שוק העבודה והעסקים, וממשיכים להיות יותר ויותר פסימיים לגבי התחזית לעתיד הקרוב.