פרטנר לכחלון: להשתמש באנטנות שלנו בשידורי ה-DTT

מציעה שהרשות השנייה תשתמש באתריה להרחבת קליטת השידורים הדיגיטליים

חברת פרטנר ביקשה משר התקשורת, משה כחלון, לקדם את פריסת מערך המשדרים לקליטת שידורי הטלוויזיה הדיגיטליים (DTT), והביעה רצון לאפשר התקנת משדרים על גבי אנטנות שלה שפרוסות ברחבי הארץ לטובת הרחבת הפריסה ושיפור הקליטה בכל הארץ - כך נודע ל"גלובס". כחלון צפוי להעלות את הנושא בשבוע הבא בפגישה ברשות השנייה שמופקדת על הנושא, ואף הביע תמיכה עקרונית בהצעה.

הרחבת מערך המשדרים ושיפור הקליטה של שידורי הטלוויזיה הדיגיטליים, הם קריטיים למיזמי הטלוויזיה החדשים של פרטנר וסלקום.

בעיות קליטה בשידור הדיגיטלי

כיום ישנם חורים רבים במערך הקליטה של שידורי ה-DTT, ולקוחות רבים מתלוננים על כך שהם אינם מסוגלים לקלוט שידורים. למעשה, ללא שיפור במערך המשדרים והכיסוי, פרטנר וסלקום עלולות להיות בבעיה, כיוון ששתיהן בונות על שילוב בין הממיר הייעודי של ה-DTT לבין ערוצים שיעברו על גבי האינטרנט.

בשבוע שעבר הציגה פרטנר את הטלוויזיה החדשה שלה בפני כחלון במסגרת ביקור שערך בחברה, והסבירה לו את הבעיות שמקשות עליה לעלות לאוויר. אחת מהן היא נושא השימוש בתשתיות של בזק והוט, שידוע בכינוי "הסכם הג'יגות". לפי הסכם זה, חברות האינטרנט משלמות לבזק ולהוט עבור הפצת הקישור לאינטרנט בהתאם לכמות שהן מפיצות, שבא לידי ביטוי בג'יגות.

תעבורה בפס רחב

כך יוצא שהגדלת התעבורה באמצעות שידורי הטלוויזיה, תחייב את פרטנר ואת כל החברות שירצו להעביר שידורים על גבי האינטרנט, לתשלום גבוה היות שכל טלוויזיה צורכת לפחות 5 מגה לשידור HD.

כיום בכל בית ישנן בממוצע 3-2 טלוויזיות, מה שאומר שרוחב הפס שיידרש ללקוח נאמד בסדר גודל של 15-20 מגה לפחות.