למקומות, השקע: אילו מניות הלבשת ספורט מומלצות?

הלבשת הספורט הממותגת מסתמנת כאחד הענפים הצומחים גם בסביבה כלכלית לא ספורטיבית ■ לפניכם כמה יצרניות וקמעוניות מעניינות

הצמיחה העולמית הנמוכה שולחת את המשקיעים לחפש אחר החברות, שלמרות הסביבה הכלכלית המאתגרת מצליחות להגדיל את מכירותיהן ורווחיהן. אחד מהתחומים האלה הוא הלבשת הספורט הממותגת.

השנה יתרחשו שני אירועי ספורט בסמיכות זה לזה - אליפות אירופה בכדורגל (ביוני-יולי) והאולימפיאדה בלונדון (מה-27 ביולי). יצרנים דוגמת נייקי, אדידס ואחרים מנצלים את הבמה להשקת מותגים חדשים, המייצרים מנועי צמיחה להכנסות נוספות בשנים העוקבות. באספקט ההשקעות, ניתן לציין כי בחמש הפעמים בהן התקיימה אולימפיאדה עלו מניות הקשורות לספורט בכ-30% בממוצע מעל עליית ה-S&P500, מה שהופך את השנה למעניינת עוד יותר עבור המשקיעים.

השפעה חיובית נוספת על התחום היא השיפור בתנאי ההעסקה ובשוק העבודה במדינות כמו סין, גרמניה וארה"ב. הדבר מגדיל את ההכנסה הפנויה, המיתרגמת להגדלת ההוצאה הצרכנית במדינות שצוינו, כמו גם בשווקים מתעוררים אחרים.

הענף מושפע לחיוב גם מרצונם של צרכנים רבים ברחבי העולם להיראות בלבוש אופנתי וממותג, כזה שבהוצאה כספית קטנה יחסית גורם לשיפור תדמיתי של הפרט. תהליך זה צובר תאוצה במדינות כמו סין, אך גם במדינות מערביות רבות.

תחום ביגוד הספורט נהנה מתקציבים ממשלתיים גדלים המעודדים את הציבור לשיפור אורח החיים ובריאות הפרט, מתוך הבנה כי השמנה ותוצאותיה היא מגורמי התחלואה והתמותה המובילים היום בעולם, המהווים נטל על מערכת הבריאות ותקציבי הרווחה.

סקטור ההלבשה הינו סקטור מוטה מכירות מקומיות, שפחות מושפע מתנודתיות הכלכלה העולמית בשנים האחרונות. אם בעבר נתפס התחום תחת השקעה ב"מוצרי צריכה מחזורית", הרי שבשנים האחרונות הפך לתחום "צריכה בסיסית" המושך אליו משקיעים בתקופות תנודתיות, כמו זו בה אנו מצויים בחודשים האחרונים.

צמיחת התחום והגידול ברווחיות מניעים עסקאות מיזוגים ורכישות רבות בארה"ב ומחוץ לה, מגמה שהתעצמה ב-2011 ונמשכת לתוך 2012. פעילות זאת מגדילה באופן טבעי את העניין בחברות הסחירות.

חברות שירכזו עניין

מלבד נייקי, אדידס ואנדר ארמור, המוכרות למרבית המשקיעים וצפויות ליהנות באופן טבעי מהתהליכים שצוינו לעיל, ישנן חברות רבות ברחבי העולם בתחומי הקמעונאות וייצור הביגוד שפחות מוכרות. בהן בחרנו להתמקד הפעם:

FOOT LOCKER (סימול: FL) - משווקת ציוד וביגוד ספורט שמוכרת את מוצריה בעיקר דרך כ-3,000 חנויות ברחבי ארה"ב, הממוקמות במרכזי קניות, ודרך אתר האינטרנט. נסחרת במכפיל 13 לרווחי השנה ו-12 לרווחי 2013, וצפויה לחלק דיבידנד בשיעור של 2.7% השנה. המניה מומלצת במחיר יעד של 36 דולר.

DICK'S SPORTING GOODS (DKS), הינה משווקת מוצרי ספורט ב-440 חנויות ברחבי ארה"ב, כמו גם דרך 80 חנויות נוספות המתמחות בגולף. החברה מצליחה לצמוח פי 2 ממתחרותיה, תוך ניצול מכירות דרך האינטרנט בצורה משמעותית. היא נסחרת במכפיל לא זול של 19 לרווחי השנה, אולם הצמיחה המהירה צפויה להביא למכפיל 16 בשנה הבאה. מומלצת במחיר יעד של 57 דולר.

XEIBO (8281T בטוקיו) משווקת מוצרי הספורט השנייה בגודלה ביפן, מתאוששת מהמכות שספגה המדינה ומכירותיה צפויות לעלות השנה ב-7%. החברה צמחה לאורך השנים גם דרך רכישות, מה שיכול להוות מנוע צמיחה נוסף גם השנה. נסחרת במכפיל של כ-10 על רווחי השנה וכ-9 על רווחי השנה הבאה, ומומלצת במחיר יעד של 2,500 ין. תשואת הדיבידנד הצפויה השנה היא 1.8%.

SHENZHOU INT (2313 בהונג קונג) היא יצרנית ביגוד ספורט סינית המוכרת את תוצרתה בעיקר לאדידס (25%) נייקי (17%) ופומה (8%). החברה גם נהנית מגל האהדה הגדול לג'רמי לין, שחקן הכדורסל הסיני של הניו יורק ניקס, שכרגע חתום רק בנייקי. המניה נסחרת לפי מכפיל 7.5 בלבד לרווח הצפוי השנה וכ-6.5 לרווחי 2013. החברה גם מחלקת דיבידנד נאה לאורך השנים, שתשואתו הנוכחית לשנה זו היא כ-4.4%.

YUE YUEN (551HK), יצרנית הנעליים הגדולה בעולם המייצרת לחברות כמו נייקי, אדידס, ריבוק, ניו-באלאנס ועוד. החברה נסחרת לפי מכפיל רווח של 10 לרווחי השנה וכ-8 בלבד לרווחי שנה הבאה. מנייתה הגיע לאחרונה קרוב למחיר היעד, העומד על 27 דולר הונג קונגי, אך מומלץ לעקוב אחרי החברה שרווחיותה צפויה לעלות יפה השנה. עתידה להשיא תשואת דיבידנד של 4.5% השנה ו-5.4% בשנה הבאה.

LI NING (2331 HK), מותג סיני מקומי שנבחר ב-2011 למקום הראשון בבגדי ספורט בסין ולמספר 3 בנעלי ספורט. החברה, שמוכרת גם מותגים בינלאומיים, צומחת במהירות ונסחרת במכפיל 16.4 לרווחי השנה ו-12.3 לרווחי 2013. מומלצת ב"החזק" לאחר עלייה במחיר המניה, אך שווה מעקב.

חברות מעניינות נוספות שכדאי לעקוב אחריהן, הן: LULULEMON האמריקנית (LULU), שמדורגת ב"קנייה" אך מניותיה נסחרות במכפיל רווח גבוה לטעמי, למרות צמיחה מהירה ברווחיה; SPORT DIRECT (SPDIPF) הבריטית שמגדילה את מכירותיה במהירות, גם תודות למכירות באינטרנט, ונסחרת במכפיל של כ-11.5 לרווחי 2013.

חברת TEXWINCA (321HK) - יצרנית הבדים הגדולה בעולם, ANTA SPORT (2020 HK) המפעילה 7,800 חנויות ספורט בסין, BELLE INT (1880HK), משווקת הנעליים הגדולה בסין, המתמחה בנעלי ספורט, וחברת ZUMIEZ (ZUMZ) האמריקנית, המוכרת ומשווקת דרך האינטרנט ביגוד ספורט ממותג לצעירים. נסחרת במכפיל רווח גבוה לטעמי, אבל צומחת במהירות ושווה מעקב.

לסיכום, ניתן להעריך כי חברות בגדי הספורט, משווקים ויצרנים בתחום צפויים ליהנות מכמה מגמות קצרות טווח, כמו האולימפיאדה השנה, וארוכות טווח כמו שינוי בהרגלי הצריכה בשווקים מתעוררים, לצד שיפור כוח הקנייה בכמה מדינות מפותחות.

תתאמנו עליהן
 תתאמנו עליהן

*** הכותב הוא מנהל השקעות ראשי ב-UBS Wealth Management Israel Ltd. לכותב המאמר ו/או לחברה עשוי להיות עניין אישי בנושא. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לשיווק השקעות ו/או ייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם