משקי הבית האמידים בארה"ב מודאגים משיעור האבטלה

בסקר החודשי שבודק את הסנטמנט אצל משקי הבית האמידים עולה שקיים חשש מעתידה הכלכלי של ארצות הברית ■ 69% מהנשאלים מעריכים ששיעור האבטלה הוא הנושא החשוב ביותר

נתוני האבטלה והתעסוקה שהתפרסמו אתמול והצביעו על עלייה בשיעור האבטלה ל-8.2% ויצירת 69 אלף מקומות עבודה חדשים במקום צפי לקרוב ל-170 אלף, גרמו אפילו לבעלי משק בית אמידים לחשוש מעתידה הכלכלה של ארצות הברית ומהכיוון שאליו הולכת הכלכלה.

בסקר שנערך באפריל בקרב משקי בית אמידים, אלו שמרוויחים 100 אלף דולר בשנה או יותר, עולה ש-45% מהם עדיין אופטימים לגבי עתידה הכלכלי של ארצות הברי. מדובר בירידה של 5% לעומת הסקר שנערך בחודש מארס. למרות שתוצאות הסקר גבוהות לעומת התוצאות שנרשמו במחצית השנייה של 2011, מספר רב של הנשאלים ענו שהם מודאגים מהעתיד הכלכלי ומעריכים שהיא לא תתאושש בשנתיים הקרובות.

למרות שמבחינה רשמית המשבר בארצות הברית נגמר ביוני 2009, 39% מהנשאלים ענו שההאטה במשק האמריקני תימשך עוד שנתיים לפחות (עלייה של 6% לעומת הסקר הקודם). 15% מעריכים שהמיתון לא ייגמר לעולם.

50% מאלה שהשתתפו בסקר ענו שהכלכלה הינו הנושא המדאיג ביותר עבורם (עלייה של 6% לעומת הסקר של מארס). 69% מהם ענו ששינוי לטובה בשיעור האבטלה יהפוך אותם ליותר אופטימים לגבי עתידה הכלכלי של ארה"ב (עלייה של 3% לעומת הסקר הקודם). 40% מהנשאלים ענו שגם יציבות בוול סטריט תגרום להם להיות אופטימים יותר (עלייה של 11% לעומת מארס).