רולאן גארוס: 140 מיליון אירו הכנסה, רק 13% יחזור לטניסאים

מחאת הטניסאים תחזור? "הל'אקיפ": המחזור של הגראנד סלאם יגיע ל-140 מיליון אירו, השחקנים יסתפקו בפרסים כספיים בגובה של 18.7 מיליון אירו בלבד

המחאה של שחקני הטניס על חלקם בהכנסות הושתקה לאחרונה, אחרי שהטורנירים הגדולים העלו את הפרסים הכספיים בעיקר לשחקני הדרג השני.

כזכור, מארגני הרולאן גארוס העלו את סכומי הפרסים למפסידים בסיבוב הראשון השנה בכ-20%, ובסך הכל העמידו את סך הפרסים שיחולקו לשחקנים על שיא כל הזמנים - 18.7 מיליון אירו.

אלא שעיתון ה"ל'אקיפ" הצרפתי מפרסם כי חלקם של השחקנים יישאר זעום גם ככה, ובניגוד לליגות ספורט בענפים אחרים, מי שייהנה מהכסף הגדול הם דווקא המארגנים. לפי ה"ל'אקיפ", חלקם של השחקנים מתוך עוגת ההכנסות יעמוד השנה על 13.3% בלבד (בשונה מליגות הספורט בארה"ב, שם הנפח עומד ברוב המקרים על בסביבות 50%-50%). בסך הכל יכניסו מארגני הרולאן גארוס בפאריז סכום של 140 מיליון אירו על-פי הפירוט הבא: 49 מיליון אירו מזכויות שידור, 28 מיליון אירו ממכירת כרטיסים, 30 מיליון אירו מאירוח VIP ומתמיכות ציבוריות, ו-33 מיליון אירו מספונסרים.

ג'סטין גימלסטאב, שמייצג את השחקנים בישיבות הדירקטוריון של ה-ATP, אמר כי "מדובר בהתקדמות, אבל הדרך היא עדיין ארוכה. צריך לשאול, מה שווי השוק של השחקנים? האם אשטון קוצ'ר שווה מיליון דולר לכל פרק של 'שני גברים וחצי'? השוק אומר שכן. אז למה לא פדרר ודיוקוביץ'? כמה מתוך הכסף הזה הם מביאים?".