מניית אקס.טי.אל נופלת בכ-5%: חוזרת למסחר בנאסד"ק

דוד גרוסמן, מנכ"ל החברה: "חזרתנו למסחר בבורסת הנאסד"ק תאפשר חשיפה ושקיפות גבוהה יותר בקרב קהילת המשקיעים המוסדיים האמריקנים"

חברת הביומד אקס טי אל הודיעה היום (א') כי הגישה בקשה לרישום מחדש של מניותיה באמצעות תעודות ה-ADR שלה לבורסת הנאסד"ק. החברה ויועציה מעריכים כי היא עומדת בקריטריונים לרישום בנאסד"ק (בכפוף לשיקולים איכותיים נוספים של ועדת הקבלה של הנאסד"ק) למעט מחיר מניה מינימאלי, אשר בו ניתן לבצע התאמות.

XTL נסחרה במספר בורסות עד 2010, כשהייתה חברה לפיתוח תרופות בתחום הצהבת ולאחר מכן בתחום הכאב הנוירופתי. לאחר שנכשלה בשתי ההתוויות הללו עברה החברה רה-ארגון כולל כניסה של משקיעים חדשים והנהלה חדשה, ובמקביל ויתרה על המסחרה בבורסה הראשית של לונדון, ועברה להיסחר בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב, ולא ברשימות הראשיות של נאסד"ק, אך היא עדיין מדווחת ל-SEC סאופן שוטף.

מאז כניסת הנהלת החברה, החברה רכשה שני פרויקטים חדשים. התרופה המובילה של החברה נמצאת בשלב II של הניסויים הקליניים במוצר EPO רקומביננטי, לטיפול בחולי סרטן דם מסוג מיאלומה נפוצה. EPO רקומביננטי הינה תרופה המאושרת לשיווק על ידי ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, לטיפול באנמיה חריפה ונמכרת במיליארדי דולרים ברחבי העולם, אולם השימוש בה לטיפולב מיילומה הוא חדש.

כמו כן רכשה החברה לאחרונה מוצר חדש לטיפול בסכיזופרניה וכן היא עדיין מחזיקה בזכויות לתמלוגים מפרוייקט ותיק בתחום הצהבת הנגיפית סוג C.

לדברי דוד גרוסמן, מנכ"ל החברה: "חזרתנו למסחר בבורסת הנאסד"ק תאפשר חשיפה ושקיפות גבוהה יותר בקרב קהילת המשקיעים המוסדיים האמריקנים ".

בעקבות ההודעה יורדת מניית החברה ב-4.8% והיא נסחרת כעת לפי שווי של 253 מיליון שקל.