ה"בוס" של הבנק העולמי: "אנו קרובים לקטסטרופה גדולה"

רוברט זואליק, הנחשב ל"בוס" הבלתי מעורער של הבנק העולמי, עומד לסיים כהונה בת 5 שנים כיו"ר הבנק, וכעת הוא מרשה לעצמו לדבר בחופשיות ■ "גוברים הסיכויים שבקיץ הקרוב נראה בשווקים 'שידור חוזר' של הפאניקה הגדולה ב-2008"

בעוד ענן משבר החוב האירופי מאיים להתפשט ולהחריב את הכלכלה הגלובלית, יו"ר הבנק העולמי, רוברט זואליק מוסיף שמן למדורה ויוצא בתחזית פסימית במיוחד לגבי הכלכלה, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על מנהיגי גוש האירו, שלטענתו לא נוקטים בצעדים אגרסיבים יותר לרסן את המשבר.

זואליק, הנחשב ל"בוס" הבלתי מעורער של הבנק העולמי, עומד לסיים כהונה בת 5 שנים כיו"ר "כלב השמירה של הכלכלה הגלובלית", ונראה כי הוא מרשה לעצמו כעת לדבר בחופשיות על מצב הכלכלה הגלובלית ומשחרר הצהרות בומבסטיות כמו: "השווקים הפיננסים עומדים לחזור על הפאניקה הגדולה של 2008".

זואליק יוצא בביקורת נוקבת על מנהיגי גוש האירו וטוען כי הם אינם עושים מספיק להרגיע את הלהבות שנוצרו בעקבות החשש מפרישתה של יוון מהאיחוד האירופי ומהמצב הכלכלי החמור בספרד, אותם הוא מכנה "קטסטרופה גדולה".

"האירועים ביוון עלולים להיות הטריגר למפולת בספרד, איטליה ולמעשה, בכל גוש האירו, כך שגוברים הסיכויים שבקיץ הקרוב נראה בשווקים 'שידור חוזר' של הפאניקה הגדולה ב-2008", דברי זואליק.

"הבוס" של הבנק העולמי טען גם כי לא ניתן לחזות את ההשלכות של יוון מגוש האירו בדיוק כפי שלא ניתן היה לחזות את ההשלכות של קריסתו של ליהמן ברדרס. "אין זמן למפגשים, לוויכוחים וחילוקי דיעות, כפי שעושים שרי האוצר של גוש אירו, נדרשות פעולות החלטיות ואגרסיביות שיחזירו את אמון המשקיעים, שברחו בינתיים לנכסים בטוחים והציתו להבות חדשות".