"למרות נתוני המאקרו, ייתכן שאנחנו עומדים בפני ראלי"

בברקליס פרסמו סקירה בעקבות נתוני התעסוקה הגרועים שפורסמו ביום שישי בארצות הברית ■ בבנק ההשקעות בונים על שני טריגרים שיובילו לראלי בשווקים בטווח הקרוב

בבנק ההשקעות ברקליס פרסמו סקירה ובה הם מנסים למצוא את נקודות האור בעקבות נתוני התעסוקה הגרועים שהתפרסמו בארצות הברית במהלך יום שישי האחרון. בבנק מסתמכים על 2 אירועים שלדעתם עלולים להוביל לראלי בשוק המניות, אפילו אם זה יהיה לטווח קצר בלבד. בברקליס בונים על חבילת תמריצים חדשה של הפדרל ריזרב, ושידור חוזר של אירועי 1980.

בברקליס מאוד מודאגים מנתוני התעסוקה שהתפרסמו במהלך יום שישי ובמיוחד ממספר המשרות החדשות שנוצרו בחודש מאי והצביע על יצירת 69 אלף מקומות עבודה בלבד לעומת צפי ל-170 אלף, וטוענים שמכיוון שזה החודש השני שבו מספר המשרות החדשות בחודש עומד על פחות מ-100 אלף גוברים החששות מפני "תחתית-כפולה" שלישית. בברקליס טוענים שנתוני המאקרו מיום שישי מאיימים לפגוע בנתוני התמ"ג לרבעון השני של ארצות הברית.

למרות הנתונים הקודרים, בברקליס, כאמור, מצאו שתי סיבות בגינן יכול להתפתח ראלי בשווקים בחודשים הקרובים. הסיבה הראשונה הינה התגברות הסיכויים שהפדרל ריזרב יודיע על השקת תוכנית תמריצים נוספת, לאור נתוני המאקרו ולאור העובדה שתוכנית התמריצים האחרונה של הפד (Opreation Twist) עומדת להסתיים בסוף החודש. אולם בברקליס מעיריכם שהפד לא ישיק תוכנית נוספת כל עוד מדד ה-S&P500 נמצא מעל לרמת ה-1,200 נקודות לפחות, בנוסף על כך בבנק ההשקעות מעריכים שהאפקט של תוכנית תמרצים נוספת על השווקים לא תהיה גדולה.

הסיבה השנייה בגינה מביעים בברקליס אופטימיות הינה אפשרות של שידור חוזר לאירועי 1980. באותה שנה, בדומה להיום, נתוני המאקרו בארצות הברית לא היו מזהירים אבל בכל זאת השווקים פתחו בראלי לקראת הבחירות שהתקיימו באותה שנה - בחירות שהנשיא הרפובלקני רונלד רייגן זכה בהן. בברקליס בונים על תסריט דומה לפיו נתוני התעסוקה הגרועים, יובילו לראלי בשווקים שבו המשקיעים יקוו שהדייר בבית הלבן יתחלף בנובמבר מה שיביא לשינוי באסטרטגייה הטיפול במשבר שגורם להשקעות חלשות במשק האמריקאני.