"המקור הטוב בעולם": ה'פד' ישיק תוכנית רכישות שלישית

הכתב ג'ון הילסנראת' מה"וול סטריט ג'ונרל - אשר זכה לשבחים מה"פיננשל טיימס" והב"ביזנס אינסיידר" על קשריו בפדרל ריזרב - מבהיר: "QE3 מונחת על השולחן"

הכתב הכלכלי ג'ון הילסנראת' (Jon Hilsenrath) מה"וול סטריט ג'ונרל", טוען כי תוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3) של הפדרל ריזרב נמצאת "על השולחן". הילסנראת' אינו היחיד שטוען בתקופה האחרונה כי ה'פד' קרוב להכריז על רכישות אג"ח נוספות, אולם הדיווח שלו מעניין במיוחד - שכן הילסנראת' נחשב למקורב מאד לגורמים בכירים בבנק המרכזי בארה"ב.

הילסנראת', שאף זכה בזכות קשריו ב'פד' לכינוי "Fedwire" מכפי קרדיף גראסיה, הכתב הכלכלי של ה"פיננשל טיימס", טוען כי לאור נתוני המאקרו המצביעים על היחלשות בכלכלה הגדולה בעולם, גדלה הסבירות כי ה'פד' יכריז על תוכנית הרחבה כמותית שלישית. היום מכונה הילסנראת' כ"מקור הטוב בעולם לענייני הפדרל ריזרב", בכתבה בנושא שפורסמה ב"ביזנס אינסיידר".

אין כל וודאות כי הדבר יקרה, טוען הילסנראת', וייתכן כי הדבר לא יקרה אפילו בכינוס הקרוב של ועידת השוק הפתוח ב'פד' (שיתקיים ב-20 ביוני) - אולם "הנושא נמצא על השולחן", טוען הילסנראת'.

"בכירים בפדרל ריזרב ציינו כי יתמכו בנקיטת צעדים נוספים לאישוש הכלכלה האמריקנית, במידה ויהיו משוכנעים כי הכלכלה לא מתאוששת בקצב הראוי ואין שיפור מספק בשוק העסוקה", כתב הילסנראת', תוך שהוא מדגיש על דוח התעסוקה המאכזב של חודש מאי - אשר פורסם ביום שישי האחרון, והצביע על יצירה של 69 אלף משרות חדשות בלבד בארה"ב.

"בכירי ה'פד' יכולים לבחור לנקוט בצעדים קטנים יחסים, למשל הארכת תוכנית 'אופריישן טוויסט' בעוד מספר חודשים", סיכם הילסנראת'. "או לחלופין, לנקוט בפעילות 'נועזת' יותר כדי השקת סיבוב נוסף של רכישות אג"ח".