ההמלצות החמות: הנכסים שיזנקו בעקבות QE3 של ה'פד'

ג'ו קלארק, מייסד ובכיר בחברת Financial Enhancement Group: "אם תהיה תוכנית רכישות אג"ח - זהב ונפט הם שני נכסים שאפשר להרוויח מהם"

בהנחה ואתם מאמינים שהפדרל ריזרב ישיק בקרוב תוכנית הקלה כמותית נוספת (QE3), כדאי שתקנו נפט וזהב . כך ממליץ ג'ו קלארק, מייסד ובכיר בחברת Financial Enhancement Group, בריאיון ל-CNBC.

מחירה של חבית נפט בבורסת ניו יורק צנח בכמעט כ-20% בשלושת החודשים האחרונים, וקלארק סבור כי הזהב השחור נסחר בתמחור חסר ומהווה הזדמנות רכישה טובה, באם יו"ר ה'פד' ברננקי יכריז על רכישות אג"ח נוספות.

"כולם צריכים להסתכל על הנפט ולהגיד: 'אוקיי, קורה כאן משהו'", אמר קלארק ל-CNBC. "יש סיכוי ל-QE3, לא מדובר בסיכוי של 100%, אבל מדובר בסיכוי גבוה מאד. אם מאמינים בזה, צריך להסתכל על הנפט ולהגיד: 'הוא כנראה הולך לזנק'".

בנוסף, צופה קלארק כי מחיר הזהב גם הוא יעלה בקרוב, לאחר שאיבד כ-7% מערכו מאז חודש מארס האחרון. "אני לא מעריך גדול של זהב - אי-אפשר לאכול אותו, אי-אפשר לשכב איתו וזה לא מסוג הנכסים שאני רוצה להחזיק אצלי לנצח. אולם, אם תהיה QE אנחנו נראה את מחירי הזהב עולים. זהב ונפט הם שני נכסים שאפשר להרוויח מהם אם תהיה תוכנית רכישות".

עוד מאמין קלארק כי הסנטימנט החיובי בשווקים יישמר, ומזהיר כי האפקט החיובי של תוכנית רכישות שלישית יהיה קצר-טווח בהשוואה לתוכניות הקודמות . "אנשים יקנו לאור החדשות, אבל המצב יחזור לקדמותו מהר יותר מאשר בעבר", סיכם.