נתניהו: "מה שקורה בסוריה זה פשוט טבח, טבח אזרחים"

(עדכון) - סוכנויות הידיעות מדווחות על קרבות ירי עזים בכמה שכונות בדמשק, הקרבות העזים ביותר בבירה מאז פרוץ המהומות בסוריה ■ לפי הדיווח, המורדים פגעו בתחנת כוח ובכמה אוטובוסים שהסיעו חיילים

סוכנות הידיעות AP מדווחת על קרבות ירי עזים בבירת סוריה דמשק, הלחימה העזה ביותר שהתנהלה בבירה מאז פרוץ המהומות בסוריה בשנה שעברה. הדיווחים מגיעים לאחר שבוע קטלני במיוחד בסוריה, בו נהרגו לפחות 250 בני אדם.

פקחי האו"ם שנמצאים בדמשק מדווחים כי כוחות המורדים תוקפים את כוחות הצבא, ובין השאר הם ירו רימונים לעבר תחנת כוח וגרמו לה לנזק וגם תקפו שישה אוטובוסים שהובילו כוחות צבא. הלחימה נמשכה עמוק אל שעות הלילה שבין שבת לראשון, ולא ברור בכמה רבעים היא מתנהלת.

לדברי המורדים הצבא הסורי פועל בחופשיות גם בבירה: לפחות שלושה טנקים ירו פגזים לעבר אזורי מגורים במרכז העיר. במהלך יום אתמול נהרגו לפחות 42 אזרחים בלחימה בדמשק ומסביבה, כך לפי ארגונים לזכויות אדם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו רואים גם מה קורה בסוריה - ושם פשוט מתבצע טבח, טבח אזרחים. אנחנו רואים את התמונות האיומות האלה של ילדים וקשישים. זה טבח שמתבצע לא רק בידי ממשלת סוריה, מי שמסייע בידה אלה איראן והחיזבאללה, והעולם צריך לראות היום את ציר הרשע הממוקד: איראן-סוריה-חיזבאללה. פרצופו של ציר הרשע הזה נחשף במלוא כיעורו. כדאי שכולם יבינו באיזה סביבה אנחנו חיים".

גורמים באופוזיציה מדווחים כי במהלך יום אתמול נהרגו לפחות 25 בני אדם בהפגזה על שכונת מגורים בעיר דרעא. החל משעות הבוקר הפציצו כוחות הצבא את שכונת המגורים. בסרטונים המועלים לרשת האינטרנט נראים תושבי השכונה כשהם מנסים בכל דרך אפשרית להציל חיים של פצועים בתוך מסגד שהפך לחדר מיון מאולתר.

אתמול נחשפו עוד תמונות של מה שנראה כטיהור אתני של הכפר אל-כובייר. פקחי האום שניסו להגיע למקום נתקלו בקשיים ובמחסומים וכשהגיעו לבסוף, מצאו בתים שרופים שבתוכם גופות מפויחות. עוד במהלך יום אתמול שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הצהיר במסיבת עיתונאים שקיים, כי אם העם הסורי יחליט על החלפת הנשיא באשר אסד - רוסיה לא תתנגד למהלך.

למרות ההצהרה המפתיעה, הדגיש לברוב כי רוסיה לא תשתף פעולה עם לחץ חיצוני שיופעל על סוריה, ותתנגד לפעולה צבאית לפתרון המשבר. "לא מקובל עלינו לכפות את התנאים לדיאלוג מגורמים חיצוניים", הצהיר השר הרוסי, "אם הסורים יגיעו להבנות בינם לבין עצמם, אנחנו נשמח לתמוך בכך".