ה-FDA מזהיר: גרסה מזויפת לתרופת ה-Adderall של טבע

מינהל המזון והתרופות האמריקני מזהיר צרכנים ומומחי רפואה מגרסה מזויפת של תרופת ה-Adderall ■ הגרסה המזויפת נמכרת דרך האינטרנט בקפסולה של 30 מ"ג

מינהל המזון והתרופות האמריקני מזהיר צרכנים ומומחי רפואה מגרסה מזויפת של תרופת ה-Adderall, לה משווקת טבע גרסה גנרית בקפסולות במינונים שונים. הקפסולות נמכרות כיום דרך האינטרנט, בעוד הגרסה המזויפת היא במינון של 30 מיליגרם.

בהתאם לבדיקה שנערכה ב-FDA, ניכר כי בגרסה מזויפת של תרופת ה-Adderall ישנם רכיבים פעילים שגויים, אשר מיועדים לטיפול בכאבים (ולא בהפרעות קשב וריכוז, מטרת התרופה המקורית).

התרופה Adderall מיוצרת במקור על-ידי חברת התרופות שייר (Shire) ומיועדת לטיפול בהפרעות קשב וריכוז (ADHD). היקף מכירות התרופה עומד על מעל ל-1.5 מיליארד דולר בשנה. טבע משווקת את בתרופה לקפסולות במינונים: 5 מ"ג, 10 מ"ג, 20 מ"ג, 25 מ"ג ו-30 מ"ג.

באוגוסט 2006 באר הגיעה להסכם פשרה עם שייר, שסיים את ההליכים המשפטיים ביניהן בנוגע לתקפות הפטנטים של התרופה, כאשר באר, באמצעות חברה-בת, שילמה ל-Shire סכום של 63 מיליון דולר.

באר קיבלה את הזכויות לשווק בבלעדיות את התרופה החל מאפריל 2009, בתמורה לתשלום תמלוגים, בעוד טבע השלימה את רכישתה של באר תמורת למעלה מ-9 מיליארד דולר בסוף 2008.