השוק לא מאמין לחילוץ ספרד: "המשקיעים ימשיכו למכור"

אחת הסיבות שגורמות למשקיעים בשווקים הגלובליים להילחץ מתוכנית החילוץ לבנקים בספרד, היא השאלה הפשוטה: מאיפה יגיע הכסף? ■ בינתיים, ממשיכים בעלי אג"ח ספרד למכור החזקות

אחת הסיבות שגורמות למשקיעים בשווקים הגלובליים להילחץ מתוכנית החילוץ לבנקים בספרד, היא השאלה הפשוטה: מאיפה יגיע הכסף?

בכל הקשור למשברי חוב, חשוב יותר מה בעלי האג"ח חושבים בנושא, מאשר מה חושבים המשקיעים בנכסים אחרים. ובמקרה של ספרד, הדאגה ניכרה בקרב משקיעים רבים - שמכרו מתחילת השבוע איגרות חוב ספרדיות ואיטלקיות, תוך שהם מעלים את תשואות האג"ח הספרדיות ל-10 שנים לרמה של מעל 6.4%.

"תשואות האג"ח הספרדיות עלו לרמתן הגבוהה ביותר מאז סוף מאי, בעוד בעלי האג"ח יוצאים מנקודת הנחה שלא יקבלו את כל כספם בחזרה במסגרת חדלות פירעון ספרדית", אמרה קטלין ברוקס, מנהלת מחקר ב-Forex.com.

תשואות האג"ח הספרדיות עלו אתמול ב-23 נקודות בסיס לרמה של 6.42%, בעוד רבים תוהים אם הכסף לחבילת החילוץ של המדינה יגיע ממנגנון הייצוב האירופי (ESM) או מקרן החילוץ הזמנית (EFSF).

יש יתרונות וחסרונות לכל אחד מהמנגנונים, גם עבור אירופה כולה וגם עבור ספרד ספציפית. אולם, המשקיעים מתעניינים בעיקר בהגדרות פנימיות במנגנוני החילוץ עצמם - אשר צפויים לקבוע את העדיפות של בעלי האג"ח בקבלת תשלום, במקרה של חדלות פירעון ספרדית.

"עד שהמשקיעים לא ידעו מתי ואיך הם יקבלו את הכסף, הם פשוט ימשיכו למכור אג"ח", מסכמת קטי לין, מנהלת מחקר במט"ח ב-GFT.