הסאגה האירופית: כל מה שרציתם לדעת על האירועים הקרובים

בהמשך החודש צפויים להתקיים מספר אירועים כלכליים ופוליטים משמעותיים שיכולים להעיד לאן מועדות פניו של האיחוד האירופי ■ בחירות ביוון, בחירות לפרלמנט הצרפתי ופסגת מנהיגי גוש האירו

מנהיגי גוש האירו עדיין מסכמים את התנאים לחבילת החילוץ שהעניקו לספרד, במסגרתה הבנקים הספרדים הקורסים יקבלו מסגרת אשראי של כ-100 מיליארד אירו. אולם, בהמשך החודש צפויים להתקיים מספר אירועים כלכליים ופולטים משמעותיים שיכולים להעיד לאן מועדות פניו של האיחוד האירופי.

הנפקת אג"ח איטלקית - יום חמישי ה-14 ביוני - ממשלת איטליה מתעתדת למכור אג"ח לטווח בינוני וארוך בהיקף כולל של עד 10 מיליארד אירו. סנטימנט המשקיעים שיבוא לידי ביטוי בהנפקה זו, יספק הבנה מסוימת לגבי עומק החשש שלהם בכל הנוגע למצבה של איטליה, שכבר סומנה על ידי רבים כמדינה הבאה בגוש האירו שתבקש סיוע חיצוני.

בחירות ביוון - יום ראשון ה-17 ביוני - עיני העולם יהיו נשואות בתאריך זה לעבר הניסיון השני של העם היווני לבחור את נציגיו, זאת לאחר שבניסיון הראשון המפלגות שהתגנדו לתוכניות הצנע, ובראשן מפלגת סיריזה (SYRIZA) התחזקו מאוד, אך לא הצליחו להרכיב קואליציה. רבים רואים בבחירות אלו מעין משאל עם שיבטא את רצון העם היווני בכל הנוגע להישארותו בגוש האירו.

בחירות לפרלמנט הצרפתי - באותו היום יערך גם הסבב השני לבחירות לפרלמנט הצרפתי. במקרה שהמפלגה הסוציאליסטית שבראשה עומד הנשיא הנבחר פרנסואה הולנד, תזכה גם בסיבוב זה (לאחר שזכתה בסיבוב הראשון ב-10 ביוני), הדבר יעניק לה את האפשרות לנהל את המדיניות שאליה הם מובילים את צרפת, בצורה חלקה יותר.

פגישת מנהיגי ה-G20 ב-18-19 ביוני - מנהיגי מדינות ה-G20 ייפגשו בלוס קאבוס, מכסיקו, בפעם השביעית השנה, זאת כדי לדון במצבה של הכלכלה הגלובלית וכלכלת גוש האירו הדועכות.

פגישת שרי האוצר של גוש האירו - ה-21 ביוני - בפגישה זו ידונו שרי האוצר של גוש האירו בתוצאות הבחירות ביוון ובתנאי חבילת החילות שהוענקה לספרד.

פסגת מנהיגי גוש האירו - ה-28-29 ביוני - פגישה זו תהיה קריטית במיוחד, משום שלדעת רבים היא עשויה לקבוע איזו מדיניות כלכלית תוביל את גוש האירו בקרוב. האם תהיה זו מדיניות הצנע והעמקת האינטגרציה שמובילה אנגלה מרקל, או שמא תהיה זו מדיניות עידוד הצמיחה שמובילים ראחוי והולנד.