מדד המחירים לצרכן של גוש האירו במאי נותר ללא שינוי

המדד נותר ללא שינוי ברמה של 2.4% ■ האינפלציה בגוש עדיין גבוהה מהיעד של הבנק המרכזי האירופי שעומדת על קצת פחות מ-2% ■ המדד הליבתי גם הוא נותר ללא שינוי על 1.6%

מדד המחירים לצרכן של גוש האירו לחודש מאי נותר ללא שינוי על רמה של 2.4% לעומת חודש אפריל, כך פרסמה היום סוכנות הסטטיסטיקה של גוש האירו, יורוסטאט. האינפלציה בגוש האירו עמדה בציפיות האנליסטים.

על בסיס חודשי, מדד המחירים לצרכן של גוש האירו רשם ירידה של 0.1% בחודש מאי לעומת צפי לירידה של 0.2%, לאחר שבחודש אפריל המדד רשם עלייה של 0.5%. מדד המחירים הליבתי, שלא כולל את מחירי המזון, האנרגיה, אלכוהול וטבק, גם הוא נותר ללא שינוי, בהתאם לצפי, לעומת חודש אפריל אז המדד נקבע על 1.6%.

האינפלציה בגוש האירו לחודש מאי עדיין גבוהה מרמת היעד שקבע הבנק המרכזי האירופי בתחילת השנה ועומדת על קצת פחות מ-2%. מדד המחירים של גוש האירו פורסם היום לאחר שאתמול התפרסם מדד המחירים לצרכן בגרמניה, צרפת ואיטליה - 3 הכלכלות הגדולות ביותר בגוש האירו.

בגרמניה המדד לחודש מאי עמד על 2.2% לעומת צפי ל-2.1% כשבחודש אפריל המדד עמד על 2.1%. גם בצרפת לא נרשמה הפתעה כשהמדד עמד על 2%, בהתאם לציפיות לעומת 2.1% בחודש אפריל.