צ'רלטון מתעקשת: 36% צפו בהולנד-גרמניה בערוץ 9

עפ"י ועדת המדרוג, הרייטינג של משחק היורו ששודר ב-13 ביוני היה 13.5% ■ צ'רלטון: "הוועדה עושה נזק כלכלי" ■ הוועדה: "בצ'רלטון לא עשו שיעורי-בית"

36% מהציבור צפו במשחק היורו בין הולנד לגרמניה בערוץ 9 דובר הרוסית - כך עולה מסקר פנימי שערכה חברת צ'רלטון והגיע לידי "גלובס". למרות נתון זה, הרייטינג הרשמי לו זכה המשחק ששודר ב-13 ביוני הגיע לנתון של 13.5% בקרב משקי-הבית היהודיים, כך על-פי הוועדה הישראלית למדרוג. בערוץ 9 ובחברת שידורי הספורט זועמים על הפער הגבוה ואומרים כי הוא אינו הגיוני.

על-פי הסקר של מכון סמית, 47% מהציבור ציינו כי צפו עד כה במשחקי היורו, 64% מהם גברים ו-32% מהם נשים. 17% מכלל הציבור ציינו כי צפו במשחקים כמעט כל ערב, בהם 41% מהמגדירים את עצמם מסורתיים ו-37% מאלה המוגדרים חילוניים.

79% מאלה שצפו במשחקים ראו אותם בבית, ו-27% ציינו כי צפו בבית חברים. 17% צפו במשחקים מחוץ לבית. 44% צפו במשחק עם בני משפחה, 41% עם חברים. 58% מהגברים, על-פי הסקר, יושבים בבית שלהם לבד מול המסך.

"לא עשו שיעורי-בית"

מנכ"לית הוועדה למדרוג, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, אמרה כי "מערכת מדידת הרייטינג בישראל היא מהטובות והמובילות בעולם, והדבר עמד למבחנים רבים בחיי הצפייה בישראל. במונח 'רייטינג' אנו מכוונים לסך הצפייה הממוצע בתוכנית טלוויזיה נתונה ולא לחשיפה מזדמנת, כנהוג בכל העולם. המדידה שלנו אינה כוללת צפיה חוץ-ביתית, אשר בסקרים שערכנו בעבר נמצאה שולית.

"צר לי על האכזבה של צ'רלטון מהנתונים והנחיתות שהם חשים ביחס לשאר העולם. כנראה שלא עשו שם שיעורי-בית כמו שצריך.

"שיעורי הרייטינג בישראל, גם במשחקי היורו הנוכחיים, הם מהגבוהים בעולם. כך למשל, משחק הרוגבי אנגליה-צרפת - משדר הספורט הנצפה ביותר ב-2011 - קצר 12% רייטינג. יש להוסיף לכך שרמת העניין שם היתה גבוהה יותר מן הסתם, בהינתן העובדה שישראל אינה לוקחת חלק במשחקים".

בצ'רלטון מסרו בתגובה: "נתוני היורו בכל העולם ובישראל מפרנסים תעשיות שלמות, והמספרים האבסורדיים של הוועדה למדרוג מאששים את הטענות על בדיקה לא יעילה ומוטית לכיוונים לא סבירים ולא הגיוניים.

"לא יעלה על הדעת שאוכלוסייה שלמה מתרגשת מהיורו, והדבר מהווה חלק עיקרי בחיי היומיום שלה, ובישראל רק אחוזים בודדים צופים. במקום שהוועדה תספר על חשיפה, מוטב שתעשה בדיקה נוקבת כיצד נתוניה שגויים ביחס למדידה בעולם וגם ביחס לאהדה בישראל לספורט.

"המספרים מדברים בעד עצמם. הוועדה גורמת לנזק כלכלי, והיא צריכה לעשות בדק-בית. יש פה הבעת אי-אמון בצופים".