נתן זהבי: "דפני ליף לא תפגע בזבוב; השוטרים אלימים"

בתוכניתו ברדיו 103FM תקף זהבי את המשטרה ואת הבנקים וגיבה את המפגינים ■ "אף אחד לא זרק עליכם אבנים או שקיות מלאות בחרא כמו בירושלים. מתי משטרת ישראל עצרה את ראשי המאבק של החרדים? מעולם לא!"

נתן זהבי תוקף היום (א') בחריפות את משטרת ישראל בגין האלימות נגד המפגינים אמש בתל-אביב, ומשתלח בבנקים אותם הוא מכנה "בריונים" ו"שודדים".

בתוכניתו ברדיו 103FM תקף זהבי ישירות את מפקד משטרת מחוז תל-אביב, אהרון אקסול: "שמע מר אקסול, אם יש לך צילום אחד של מישהו שזרק אבנים על שוטרים - תקרעו לו את הצורה. מי שזורק סלעים וקורא לשוטרים 'נאצים' - וזה לא משנה אם זה בעמונה או בשדרות רוטשילד - תקרעו אותו. יש לי רק בעיה אחת. אתה איש משטרה ותיק. אני צפיתי בעשרות תמונות שבהם שוטרים מפוצצים בצורה אלימה - כולל אגרופים ובעיטות - ובשוטר גדל מימדים חונק מפגינה צנומה. צנומה! אני מניח שהיא לא ניסתה לתקוע לו סכין בבטן. אני פונה אליך שוב מר אקסול - שחרר את התמונות".

זהבי אמר שהמשטרה היא זו שאחראית לאירועים האלימים אמש, כיוון שנהגה באלימות כלפי המפגינים שהגיעו לשדרות רוטשילד ביום שישי ועצרה את דפני ליף.

"ביום שישי נקטת - אתה ואנשיך - בשיטה ידועה של משטרים פאשיסטיים. השיטה אומרת, נכה בראש על ההתחלה, העסק ייגמר ויהיה שקט. טעיתם. לא הייתה הפגנה אלימה ברוטשילד; אתם הייתם האלימים. דפני ליף לא מסוגלת להרים יד על זבוב. אבל זה ש-10 שוטרים התנפלנו עליה וכיסחו לה את הצורה וגררו אותה עם יד עקומה על הכביש והכניסו אותה לניידת ולקחו אותה למשטרה שהיא זועקת מכאבים - זה לא לזכותכם. מה היא עשתה? בשביל מה אלימות הזו? זו השיטה: תתפסו את הראש, כסחו לו את הצורה, השאר יידום. אז נכון, חשבתם שהחבר'ה מרושטילד מעשנים צינגלה ומנגנים בגיטרה. טעיתם. אלה אנשים עם כאב".

זהבי טוען כי המשטרה היא זו שהוציאה אמש (מוצ"ש) אלפים מבתיהם להפגין בתל-אביב ללא אישור: "אתם גרמתם לזה שייצאו אלפים לרחובות. לא היו מודעות בעיתונים, הם יצאו לרחובות מהזעם של הטעות הדבילית שלכם שהכיתם את דפני ליף. כל אחד ראה את התמונות. אף אחד לא זרק עליכם אבנים או שקיות מלאות בחרא כמו בירושלים. מתי פעם אחרונה המשטרה עצרה 100 איש בהפגנה בירושלים? מתי משטרת ישראל עצרה את ראשי המאבק של החרדים? מעולם לא!

"טעיתם, ועל טעויות משלמים. הביטו טוב בתמונות - איך שני שוטרים מחזיקים מפגין ומובילים אותו לפינה אפלה ואז דופקים לו אגרופים. על מה? אל תגיד שהתגוננתם - אתם תקפתם".

כידוע, מפגינים ניפצו אמש שמשות בסניפי בנקים בתל-אביב כאות מחאה. זהבי מגנה את האקט האלים, אך תוקף בחריפות את הבנקים: "אני נגד אלימות, אבל לפעמים אומרים שנגד אלימות אפשר להשתמש רק באלימות. הבנקים הם שודדים שעושים שוד מזוין. אין אזרח בישראל - להוציא אחוז מצומצם של מיליארדרים - שהבנק לא קורע לו את הצורה בעמלות. יש לך 1,000 דולר בבנק ואתה רוצה להוציא? 55 שקל. על מה? על כל דבר עמלה!

"בנקים יקרים - כדי לממן את ההוצאות המופרזות שלכם על רני רהב שיעשה לכם יחסי ציבור או האופציות של המנהלים - יש לכם רשות לעשוק את הציבור? זה שוד מה שאתם עושים. לא סתם אנשים שונאים את הבנקים שנאה תהומית. זה בגלל שאתם הולכים לעורכי הדין שלכם ואומרים להם שמשה מחולון מאחר במשכנתא 3 חודשים וחייב 8,000 שקל ואז זורקים אותו מהבית. מתי זרקתם איזה מיליארדר שחייב לכם מיליארדים שממנף וממנף ובסוף אתם עושים לו חובות מסופקים. אתם האלימים, הבנקים! אתם הבריונים!".