סורוס: לפתור המשבר באירופה תוך 3 ימים - או שיהיה אסון

איל ההשקעות והמיליארדר קורא לממשלת גרמניה להותיר הנפקת אירו-בונדס ולתת לבנק המרכזי "אור ירוק" לרכישת אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד ■ "הזמן לפתרון באירופה הולך ואוזל"

איל ההשקעות והמיליארדר ג'ורג' סורוס מזהיר את מנהיגי אירופה כי אי-הסכמה על הקמתו של איחוד פיסקאלי ומתן ערבונות נוספים לחובותיהן של איטליה וספרד, עלולים להתברר כ"גורליים" עבור המשבר שהחל ביבשת לפני כשנתיים וחצי. סורוס מאמין כי על גרמניה לאפשר רכישות נוספות של אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד, במטרה ללחוץ כלפי מטה את התשואות עליהן ולהקטין את עלויות מחזור החוב של שתי הכלכלות.

לדברי סורוס, על מנהיגי אירופה לדחוף להקמתו של איחוד פיסקאלי ולאפשר תחתיו רכישה של אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד, כנגד פיקוח הדוק יותר על הגרעונות של שתי הממשלות הללו.

"מימון רכישות האג"ח הספרדיות והאיטלקיות יגיע מהנפקת אירו-בונדס, אשר ישאו תשואה נמוכה כיוון שהן מונפקות במימון כלל-אירופי", הבהיר סורוס בריאיון ל"בלומברג" - תוך שהוא קורא למעשה לממשלת גרמניה להותיר את הנפקתן של אג"ח כלל-אירופאית, להן מתנגדת הקנצלרית מרקל.

"המנהיגים צריכים להתכונן לפגישתם בבריסל", אמר סורוס, בהתייחסו לפסגת מנהיגי האיחוד האירופי אשר תתקיים השבוע (חמישי, למשך יומיים) בבריסל - בה צפויים המנהיגים לדון בפתרונות האפשריים למשבר. "אנו מסתכנים באסון, הזמן הולך ואוזל לאירופה ומנהיגי בכל להראות למשקיעים שנעשה כל מה שצריך כדי להציל את גוש האירו", הוא סבור.

לדבריו. "יש מחלוקת קשה בקרב הפוליטיקאים בכל הקשור לעניין הפיסקאלי. הסוגיה הזו צריכה להיפתר ב-3 הימים הקרובים. אחרת הכינוס הזה הוא סתם פיאסקו - העניין הזה פטאלי לחלוטין".