יצרנית מכשירי הבלקברי שוקלת מכירת חטיבת החומרה

יצרנית הבלקברי שוקלת מכירת חטיבת המכשירים שלה לפייסבוק ואמזון ■ בינתיים בישראל, החברה מציעה 10,000 דולר למפתחי אפליקציות לקראת מערכת ההפעלה הבאה שלה שתושק בסוף השנה

חברת RIM המייצרת את מכשירי הבלקברי שוקלת למכור את חטיבת המכשירים שלה, כאשר הלקוחות הפוטנציאליים הם פייסבוק ואמזון. כך עולה מדיווח של ה"סאנדיי טיימס".

רים שכרה לפני כחודש את ג'יי פי מורגן ו-RBC קפיטל לייעוץ לגבי האפשרויות שבפניה. החברה הקנדית עשויה להנפיק את חטיבת הטלפונים כחברה נפרדת או למכור אותה. אפשרות נוספת היא למכור חלק מהחברה למיקרוסופט.

מערכת הפעלה חדשה בתחילת חודש מאי הכריזה רים בכנס המפתחים שלה באורלנדו על מערכת ההפעלה הבאה שלה - בלקברי 10 שאמורה לעזור לה להתחרות במערכות ההפעלה הסלולריות של אפל, אנדרואיד ומיקרוסופט.

בתחילת חודש זה, קיימה רים בישראל סדרת הדרכה למפתחים מקומיים, במטרה לעודד יצירת אפליקציות לבלקברי 10. המפתחים נחשפו גם ל"קונטיינר", מערכת הממירה כמעט באופן אוטומטי אפליקציות אנדרואיד לבלקברי 10. ברים מצפים שהמערכת הזו תעודד מפתחים להמיר את אפליקציות האנדרואיד שלהם גם לבלקברי, מה שיגדיל במהירות את כמות האפליקציות ב-App World של רים.

בחודשים הקרובים תחלק רים למפתחים בארץ ובעולם מכשירי ניסוי של הבלקברי 10 וגם מענק של עד 10 אלף דולר, לכל מפתח שיעלה אפליקציה ל-App World עד להשקת המכשיר בסוף השנה. התנאי לקבלת המענק הוא מכירות האפליקציה בסך כולל של מעל 1,000 דולר במהלך שנת 2013.