אכזבה בארה"ב: מדד אמון הצרכנים בארה"ב ביוני - 62 נק'

(עדכון) - מדובר ברמתו הנמוכה ביותר של המדד מאז ינואר 2012 ■ הפתעה: מדד קייס-שילר עלה בכ-1.3% באפריל - לעומת צפי לירידה של כ-2.4% בחודש זה

בזירת המאקרו בארה"ב התפרסמו היום (ג') שטף נתוני מאקרו מעורבים. ב-17:00 (שעוננו) התפרסם מדד אמון הצרכנים הרשמי לחודש יוני, אשר הצביע על אומדן מאכזב של 62 נקודות בלבד, לעומת צפי לקריאה של 63.9 נקודות ולאחר אומדן של 64.4 נקודות בחודש מאי (אשר עודכן כלפי מטה מ-64.9 נקודות). מדובר ברמתו הנמוכה ביותר של המדד מאז ינואר 2012.

"אם המגמה תימשך, ההוצאה הפרטית תימצא תחת לחץ", סבור לין פרנקו, מנהל השקעות ב-Conference Board, חברת השקעות פרטית. "באופן כללי, הנתונים מספקים תמונה של שינוי קל בלבד במצב המאקרו-כלכלי".

בנוסף, בשעה 16:00 התפרסם מדד מחירי הדיור של קייס-שילר לחודש אפריל, שעלה במפתיע בכ-1.3% בחודש זה (ביחס לחודש הקודם) - זאת, לעומת צפי בשוק כי המדד יירד בכ-2.4%.

נציין כי המדד - בוחן את השינוי במחירי הדיור בכ-20 ערים מובילות בארה"ב - ירד בכ-2.6% בחודש מארס. באפריל הציג המדד עלייה במחירי הדיור בכ-19 מתוך 20 הערים המשתתפות במדד (העיר היחידה בה ירדו המחירים, היא דטריוט). בשיעור שנתי, נציין, המדד עדיין מציג ירידה של כ-1.9% במחירי הדיור (לעומת ירידה של כ-2.6% בשיעור שנתי, לפי אומדן חודש מארס).

"בראייה לאומית, יש התמתנות בירידה במחירי הדיור, בהחלט", אמרה אניקה קאהן, כלכלנית בוולס פרגו. "כנראה שהגענו לתחתית, וכעת אנו רואים עלייה מתונה במחירים - ולמרות זאת, ההתאוששות תמשיך להיות מאד-מאד איטית".