הממונה על ההגבלים אישר המיזוג בין מגדל ואליהו ביטוח

כעת ממשיך אליהו להתנהל אל מול המשוכה המרכזית שתכריע בנוגע לאישור עסקת הענק: קבלת אישור מהממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, פרופ' עודד שריג

שלמה אליהו, המייסד ובעל השליטה באליהו חברה לביטוח, צלח בימים האחרונים משוכה הכרחית, גם אם לא המשמעותית שבהן, כשקיבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, למיזוג אליהו ביטוח וקבוצת הביטוח מגדל שהוא רוכש. כעת ממשיך אליהו להתנהל אל מול המשוכה המרכזית שתכריע בנוגע לאישור עסקת הענק: קבלת אישור מהממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, פרופ' עודד שריג.

תנאים מחמירים

על מנת לקדם את העברת השליטה במגדל מג'נרלי האיטלקית לאליהו, על האחרון להקדים ולהשלים את מכירת תיק ביטוח החיים של חברת הביטוח שבבעלותו. לפי הערכות בשוק, שריג צפוי לאשר את עסקת מגדל-אליהו, הגם שגורמים במשרד המשפטים העלו השגות טכנוקרטיות במהותן, לדעת גורמים בשוק.

גילה אישר את המיזוג בין אליהו ביטוח ומגדל תוך שקבע מספר תנאים, שעל פניו מחמירים רגולציה קיימת בנושא שקבע האוצר בעבר, ושלכאורה אינם קשורים כלל וכלל בעסקת אליהו-מגדל.

התנאים שרשות ההגבלים העסקיים נקבה בהם נוגעים לחובה של מגדל להתקשר בשירותי ברוקראז' לעסקאות בכספי עמיתים, רק לאחר מכרז עם לפחות ארבעה משתתפים. אליהו, נציין, היא שחקנית חשובה בשוק ביטוחי הרכב (שגילה אינו מתייחס אליה בתנאים שקבע), אך אינה נחשבת לשחקנית בעלת משמעות בשוק הפיננסים (אליו משתייך תחום הברוקראז'), בו פעילה מגדל מזה שנים, בדומה לקבוצות ביטוח גדולות אחרות.

מוקדם יותר השנה נזכיר, חתם אליהו עם ג'נרלי על הסכם לרכישת כל החזקותיה במגדל (69%) בתמורה לסך של כ-814 מיליון אירו.