הציוץ בטוויטר שעלה לסטודמאייר 50 אלף דולר

כוכב ניו יורק ניקס, ששכרו בעונה הקרובה יסתכם ב-19.9 מיליון דולר, נקנס על-ידי הנהלת ה-NBA בעקבות התבטאות ברשת החברתית נגד הומוסקסואלים

אמארה סטודמאייר, שחקנה של קבוצת ניו יורק ניקס מה-NBA, נקנס על-ידי הליגה בסכום של 50 אלף דולר עקב ציוץ פוגעני שכתב בטוויטר נגד הומוסקסואלים.

התקרית התרחשה ביום שבת האחרון. אוהד של הניקס כתב לפורוורד בן ה-29 בטוויטר: "כדאי לך להגיע לעונה הבאה חזק יותר ומהיר יותר על מנת לפצות על העונה האחרונה". סטודמאייר הגיב בזעם עם ציוץ משלו: "אני לא חייב לעשות כלום, יא מתרומם".

בהנהלת הליגה החליטו כאמור לקנוס את סטודמאייר, והגדירו את הציוץ שלו כ"שפה פוגענית ומעליבה".

קשה להאמין שהקנס הנ"ל יזיז יותר מדי לסטודמאייר (שאגב, כבר הספיק להתנצל על ההתבטאות שלו): שכרו של השחקן בניקס העונה עמד על 18.2 מיליון דולר ברוטו, ובעונה הבאה צפוי לעלות ל-19.9 מיליון דולר.

זוהי אינה הפעם הראשונה שה-NBA קונסת שחקנים שמתבטאים נגד הומוסקסואלים: באפריל האחרון נקנס קובי בראיינט, כוכב לוס אנג'לס לייקרס, בסכום של 100 אלף דולר לאחר שקילל שופט באמצעות כינויים פוגעניים נגד הקהילה הגאה; שחקנה של שיקגו בולס, יואקים נואה, נקנס ב-50 אלף דולר בחודש מאי לאחר קללות בעלות נוסח דומה אל עבר אוהד שהתגרה בו במהלך משחק.