ערוץ 9 מסכם את יורו 2012: רייטינג ממוצע של 12.45% בלבד

המשחק האחרון שהעביר הערוץ דובר הרוסית מהטורניר, בין ספרד לפורטוגל במסגרת חצי הגמר, הביא 18.7% ודורג במקום השלישי בטבלת הצפייה היומית

משחק חצי גמר יורו 2012 אמש (ד') בין נבחרות ספרד ופורטוגל סידר לערוץ 9 רייטינג מצוין מבחינתו: ההתמודדות, שבה ניצחו הספרדים בפנדלים והעפילו לגמר הטורניר שנערך באוקראינה ופולין, גרפה צפייה ממוצעת של 18.7% בקרב משקי-הבית היהודיים, והתייצבה במקום השלישי בטבלת הרייטינג של אתמול (אחרי "הישרדות VIP" של ערוץ 10 שרשמה 21.2%, וחדשות ערוץ 2 שהביאו 20.1%).

המשחק אתמול היה ה-12 במספר ששידר ערוץ 9 ביורו, והאחרון. חצי הגמר הנוסף, שייערך היום (21:45) בין גרמניה לאיטליה, ישודר בערוץ 10, כמו גם משחק הגמר ביום ראשון.

בסך-הכול, הערוץ דובר הרוסית יכול להיות מאוכזב מנתוני הצפייה שהשיגו לו משחקי היורו: 12 המשחקים רשמו רייטינג ממוצע של 12.45% בלבד. עם זאת, הערוץ שבר כמה פעמים במהלך היורו את שיאי הצפייה שלו בכל הזמנים, כשהמשחק אתמול הפך למשדר הכי נצפה בתולדותיו.

בערוץ 9 העבירו ביקורת על שיטת מדידת הרייטינג של הוועדה למדרוג. "יש עדות מדעית חזקה לכך שנתוני הצפייה שאנו מקבלים מדי יום לא משקפים את המציאות", אמר אתמול מנכ"ל הערוץ, ליאוניד בלחמן, בשיחה עם "גלובס".

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ערוץ 9, כמו גם ערוץ 10, השיגו את זכויות השידור למשחקי יורו 2012 באמצעות עסקת ברטר עם חברת צ'רלטון, מחזיקת הזכויות של הטורניר. במסגרת העסקה קיבלו הערוצים את המשחקים ללא תשלום, ובתמורה העבירו לצ'רלטון, שהיתה אחראית על הפקת השידורים, את כל הכנסות הפרסום של רצועות השידור של היורו.