האם ראיות חדשות יכריעו לטובת בן-דב בסכסוך עם בר רפאלי?

רגע לפני הסיכומים בתביעה שהגישה רפאלי נגד סאני ואילן בן-דב בקשר לקמפיין שעשתה ב-2006, קיבל ביהמ"ש סרטון שעשוי לשפוך אור על הטענות בין הצדדים

האם ראיות חדשות יכריעו את הכף לטובת אילן בן-דב בסכסוך המתוקשר עם הדוגמנית בר רפאלי? רגע לפני הסיכומים בתביעה שהגישה רפאלי נגד חברת סאני שבעלות בן-דב בקשר לקמפיין שעשתה לחברה ב-2006, קיבל בית המשפט סרטון שעשוי לשפוך אור על הטענות השנויות במחלוקת בין הצדדים.

אחת הטענות המרכזיות שהעלתה רפאלי בתביעתה הייתה הטענה כי סאני עשתה שימוש בדמותה ובצילומיה שלא למטרת החוזה שנחתם בין הצדדים, כאשר העבירה בשידור חי באתר תפוז שבבעלות סאני אלקטרוניקה את צילומי הפרסומת, בלי ידיעתה ו"מבלי שעברו עריכה כלשהי כדי לשמור על צניעותה ולמנוע פגיעה בכבודה".

בהקשר זה הגישו עורכי הדין של בן־דב לבית המשפט בקשה להגיש כראיה צילומי וידיאו שמהם עולה, לכאורה, כי בר ואמה, ציפי רפאלי, ידעו על הכוונה לשדר בשידור אינטרנטי חי את אירוע ההשקה של סמסונג וצילומי הפרסומת - וזאת בניגוד לעדויותיהן בבית המשפט, שלפיהן לא ידעו על כך, והן אף שיתפו פעולה עם הפקתו של השידור החי.

שופט המחוזי בתל-אביב, אבי זמיר, אישר את הגשת הקלטות כראיה, וכן הגשת תצהיר של הצלם עודד קדושים אשר צילם את קטעי הוידיאו ומעיד על האותנטיות שלהם. בא-כוחה של רפאלי מבקש כעת לחקור את קדושים על תצהירו.

השופט זמיר אמור להכריע באשר לחקירתו של קדושים וכן בבקשות שונות שהגיש בא-כוחה של רפאלי, בין היתר בטענה כי הקלטות שהוגשו לבית המשפט והועברו לעיונה של רפאלי אינן "חומר הגלם" כפי שנטען על-ידי באי-כוחו של בן-דב, ויש ספקות באשר ל"כשרותן".

"טענת הכזב"

בשבועות האחרונים התנהל הליך משפטי עמוס יצרים וחילופי האשמות הדדיות בין בן-דב לרפאלי. זאת, במסגרת התביעה בסך 4 מיליון שקל שהגישה הדוגמנית הבינלאומית נגד חברת סאני תקשורת, יבואנית הטלפונים הסלולריים של סמסונג בישראל, שבשליטת בן-דב, ובמסגרת התביעה שכנגד של סאני בסך 2 מיליון שקל.

רפאלי טענה כי סאני הפרה חוזה עימה בקשר לקמפיין שצילמה עבור החברה. סאני, מצידה, מכחישה כי הפרה את ההסכם וטוענת כי דווקא רפאלי הפרה אותו, הזיקה לקמפיין והתנהגה כאילו "הכול מגיע לי ולא לכם".

הליך ההוכחות בתביעה התאפיין בהטחת רפש הדדית בין הצדדים. בן-דב העיד לאחרונה בבית המשפט כי אביה של רפאלי איים עליו בהגשת תביעה, וציין כי "בהגיעי היום לבית המשפט, חיכה לי מר רפאלי ואמר לי: 'אמרתי לך שאגרור אותך לבית המשפט'. הוא איים וקיים".

רפאלי, מצידה, מתחה בבית המשפט ביקורת חריפה על ראשי סאני ואמרה כי "נתקלנו באנשים רמאים ונוכלים".

לפני כחודש וחצי נודע כי השופט זמיר זימן אל לשכתו את נציגי בר רפאלי ואילן בן־דב לישיבה מיוחדת, בניסיון לגשר בין הצדדים ולעודד אותם לסגור את תביעותיהם בהסכם פשרה. לאחר הפגישה פנו הצדדים להליך של משא-ומתן, אך המגעים ביניהם נכשלו, והתיק נקבע לסיכומים בעל-פה ליום שני השבוע. ואולם, הדיון בוטל בעקבות בקשתם של באי-כוחו של בן-דב להגיש את הראיות החדשות.

התברר כי טרם החל המשא-ומתן פנה הצלם עודד קדושים, שנשכר ב-2006 לצורך ביצוע צילומי וידיאו של הפרסומת שבלב המחלוקת, לבאי-כוחו של בן־דב, והציג בפניהם קלטת וידיאו שצילם, אשר מפריכה לכאורה חלק מטענותיה של רפאלי בתביעתה.

בבקשה להגשת החומר כראיה נכתב: "מצפייה בחומר הגלם עולים ממצאים מדהימים המעוררים תמיהה... על תביעתה המופרכת של בר רפאלי , לרבות טענת הכזב כאילו היא ואמה לא ידעו על קיומו של השידור החי".