כלל ביטוח רכשה בניין משרדים בברמינגהם בכ-200 מיליון ש'

‎‎הנכס מניב כ-2.2 מיליון ליש"ט לשנה - סכום המשקף תשואה שנתית ברוטו של כ-7%‏

‎‎קבוצת כלל ביטוח ממשיכה לבסס את תיק הנדל"ן להשקעה שלה בממלכה הבריטית. קבוצת הביטוח, בניהול שי טלמון, הודיעה כי השלימה בסוף השבוע עסקה לרכישת בניין משרדים ‏PRIME CLASS A‏ בעיר ברמינגהם, בסכום של כ-200 מיליון שקל (כ-32.2 מיליון ליש"ט). מנהל ההשקעות הראשי של כלל ביטוח הוא רועי יקיר.

בכלל ביטוח מפרטים כי מדובר בבניין משרדים יוקרתי הממוקם ב-‏Colmore Row 115‎‏, בסמיכות לבניין העירייה. הנכס הוא בשטח של כ-80 אלף רגל רבוע (כ-7,500 מ"ר) ומושכר לפירמת עוה"ד ‏EVERSHEDS‏, עם יתרת חוזה של למעלה מ-11 שנים, ללא נקודת יציאה. בכלל מפרטים עוד שהנכס מניב כ-2.2 מיליון ליש"ט לשנה - סכום המשקף תשואה שנתית ברוטו של כ-7% ומגלם שכ"ד של כ-25.2 ליש"ט לרגל רבוע לשנה. נתון זה, כך גורסים בכלל, משקף לנכס הזדמנות לשיפור, משום שלדברי כלל רמת השוק היא כ-28.5 ליש"ט לרגל רבוע.

לדברי אמיר שוסטק, סמנכ"ל ומנהל תחום נדל"ן בכנף (זרוע ניהול הנכסים של קבוצת כלל ביטוח), "עסקת הרכישה תמשיך את פיזור תיק הנדל"ן של עמיתי כלל ביטוח מחוץ לישראל, במטרה לגוון ולחזק את פורטפוליו הנכסים".

בהקשר זה נציין כי בדיקת נכסי הנדל"ן שבהם משקיעה קבוצת כלל ביטוח בכספי העמיתים והמבוטחים (נכון לסוף הרבעון הראשון השנה ועוד קודם להשלמת עסקה זו) מעלה כי הרוב המכריע של עסקאות הנדל"ן של כלל ביטוח נעשות בישראל (כ-76%), והיתרה מושקעת ברובה המכריע בנכסים בבירה הבריטית - לונדון. ‏‎‎‏

נכון לסוף הרבעון הראשון ב-2012 סך נכסי הנדל"ן להשקעה של קבוצת כלל ביטוח עמד על כ-1.74 מיליארד שקל, רובו המכריע בתיקי ביטוחי המנהלים בפוליסות המשתתפות ברווחים ובפוליסות מסלולי ההשקעה והפרופילים. ‏