הוט תשיק בקרוב מיזם טלוויזיה באינטרנט

זאת בעקבות כוונת חברות הסלולר להציע חבילת טלוויזיה רב-ערוצית ייעודית בפחות מ-100 שקל ■ מועד השקת המיזם של הוט מתוכנן לחודש ספטמבר הקרוב

חברת הוט נערכת להקמת מיזם טלוויזיוני חדש במטרה להתמודד מול סלקום ופרטנר שמתכננות להיכנס בקרוב לתחום באמצעות האינטרנט. ל"גלובס" נודע כי הוט מנהלת משא-ומתן עם מספר יצרנים על מנת להציע פתרון טלוויזיוני מתחרה, אשר מועד השקתו מתוכנן לספטמבר הקרוב. הוט סירבה להגיב לידיעה.

המיזם הטלוויזיוני של הוט אינו חדש מבחינת היערכות החברה. בעבר, כאשר פרטנר השיקה את המיזם orange time שאמור היה להכניס אותה לעולם הטלוויזיה, הוט נערכה לכך מראש ואף התכוננה הנדסית למהלך. ואולם, בסופו של דבר המיזם של פרטנר לא התרומם והחברה לא חשה מאוימת מאז.

כעת, כאשר ברור שהשוק הולך לכיוון של תחרות בין 4 קבוצות תקשורת, ופרטנר וסלקום צפויות להיכנס לתחרות בטלוויזיה ואף הכריזו על חבילה ייעודית בפחות מ-100 שקל, החליטה הוט להיערך לכך מראש.

לחברה יש תשתיות קוויות, רשת סלולרית והסכמי תוכן (על כל הכרוך בכך), כך שיהיה לה קל יותר באופן יחסי להרים מיזם טלוויזיוני אינטרנטי שישלב אינטראקטיביות דרך חיבור לרשתות חברתיות, ספריית וידיאו (שכבר קיימת בחברה) ושירותים מתקדמים נוספים שישתלבו ברשת הסלולרית החדשה שהושקה, הוט מובייל.

לאחרונה נזכיר כי פרטנר וסלקום קיבלו דחיפה משמעותית למיזם הטלוויזיה הרב-ערוצית, בעקבות כוונת משרד התקשורת לבטל את התשלום שמשלמות ספקיות האינטרנט עבור השימוש ברשתות בזק והוט (הסכם הג'יגות). עלות השימוש השנתית נאמדת בעשרות מיליוני שקלים לכל חברה, והיא הפכה את המיזם החדש להרבה פחות רווחי עבור הספקיות.

יתרון על פני המתחרות

הסיבה לכך היא שהתשלום השפיע על היקף העברת המידע. כלומר, הטלוויזיה החדשה שמבוססת אינטרנט מגבירה משמעותית את היקף השימוש, ולכן ספקיות האינטרנט טענו כי התשלום שיתווסף בגין הטלוויזיה יהפוך את המיזם ללא כלכלי.

נציין כי בשל היותה בעלת תשתית עצמאית, יש להוט יתרון גדול על פני חברות שאין להן תשתיות קוויות, ולכן ביטול הסכם הג'יגות חשוב לתחרות. בבזק, לעומת זאת, המצב שונה בגלל ההפרדה המבנית בינה ובין חברת-הבת שלה, yes.