הנאשם בהשחתת יד ושם: רציתי לפוצץ את הכנסת וביהמ"ש העליון

כתב אישום הוגש היום נגד אלחנן אסתרוביץ' בגין ריסוס כתובות נאצה במוזיאון יד ושם ■ עורך דינו: "אפשר לומר הרבה דברים על מרשי, אבל לפחות הוא ישר"

כתב אישום הוגש היום (ג') לבית משפט השלום בירושלים נגד אלחנן אסתרוביץ', החרדי בן 31 שנאשם בריסוס כתובות נאצה בגרפיטי במוזיאון יד ושם, באנדרטת גבעת התחמושת ובכביש 90. כתב האישום המפורט שופך אור על השלבים שקדמו לריסוס הכתובות ועל תכנון המהלך לכאורה על-ידי אסתרוביץ', צעד אחרי צעד.

מכתב האישום עולה כי כחודש לפני ריסוס כתובת הגרפיטי ביד ושם, הגיע אסתרוביץ' למוזיאון כדי לבחון את פריסת מצלמות האבטחה במקום וכן את מסלולי הסיור של המאבטחים. מספר שבועות לפני האירוע הכין אסתרוביץ' רשימה של 21 סיסמאות אותן תכנן לרסס בשטח המוזיאון. לאחר שרכש תרסיסים בצבעים שחור, לבן ואדום, השאיר את המכשירים הניידים שברשותו בביתו ויצא למוזיאון.

מכתב האישום עולה כי אסתרוביץ' נכנס אל שטח המוזיאון דרך היער הסמוך והחל לרסס את כתובות הנאצה במקום, ביניהן "מדינת ישראל - האושוויץ הרוחני לעדות המזרח", "הציונים רצו בשואה", "יהודים תתעוררו - משטר הרשע הציוני לא שומר עלינו, רק מסכן אותנו", "קץ הציונות + שלום וידידות" ועוד כתובות נוספות.

על-פי כתב האישום, כשהשמש החלה לעלות, שמע אסתרוביץ' משאית מגיעה למקום ונמלט. בדרכו לגבעת-שאול הבחין אסתרוביץ' באנדרטה לזכרם של לוחמי ומתנדבי ארגון ההגנה והשחית גם אותה.

"משטר הרשע הציוני עוד יקרוס"

עוד לפני כן, כך עולה מכתב האישום, השחית כאמור אסתרוביץ' גם את אנדרטת גבעת התחמושת בירושלים. גם הפעם השאיר את המכשירים הניידים שברשותו בביתו ויצא למקום. הוא נכנס לאזור דרך פרצה בגדר ההיקפית וריסס באמצעות מספר מכלי צבע כתובות, ביניהן "נהרגו בעוון התגרות באומות, גינטר גראס חזק ואמץ", "משטר הרשע הציוני עוד יקרוס" ועוד. בהמשך, כך נטען, הוא גם שרף את הדגל במקום.

מספר ימים לאחר מכן, כשהוא נוסע עם חבריו בכביש 90, מעלה כתב האישום כי אסתרוביץ' הציע ליושבי הרכב להשחית את האנדרטאות שנמצאות על הציר. כך ביצעו לכאורה מספר עצירות יזומות עם רכבם על הכביש והשחיתו את האנדרטאות הפרוסות באזור.

בפתח הדיון בכתב האישום התבקשה אימו של אסתרוביץ' לומר דברים לטובת בנה. "הוא מכבד אותי ומאוד מקשיב לי", אמרה והוסיפה: "לראשונה כששמעתי את האירוע אמרתי לו להתרחק מההפגנות. ידעתי שיקרו דברים. התורה אומרת שאסור לקבל לשון הרע, ומכיוון שנאמר לי שאלחנן הודה בכך, אנחנו מתנגדים לזה בתוקף. לא ידעתי כלום על דברים של שואה".

סנגורו של אסתרוביץ': "לא מכחיש שואה"

עורך דינו של הנאשם, עו"ד יאיר נהוראי, אמר לשופט: "אפשר לומר הרבה דברים על מרשי, אבל לפחות הוא ישר".

אם לא די במעשים אלה, בדיון הארכת המעצר של אסתרוביץ', הוא לא חסך ביקורת מפני אלה שעצרו אותו, ואף הצהיר כי לו היה יכול, היה נוקט במעשים חמורים יותר - ביניהם "לפוצץ את הכנסת, בית המשפט העליון ומספר בסיסי צבא".

בחקירתו לא הביע אסתרוביץ' צער על המעשים. במהלך אחד הדיונים שנערכו בבית משפט השלום בירושלים אמר אסתרוביץ': "נמאס מהצביעות של יד ושם, זה מוסד ציוני צבוע. שוטפים להם את המוח עם השואה, מסתירים שלמנהיגות הציונית היה אינטרס בשואה, הם רצו שיהיה שואה, עד עכשיו עושים הון פוליטי מהשואה".

עו"ד נהוראי הבהיר אז בדיון כי מרשו לא מכחיש את השואה. לדבריו, אסתרוביץ' אמנם אינו מתחרט על מעשיו, אך לטענתו הציונות היא זו ש"ניכסה" את השואה לצרכים לא ראויים, וזה מה שעומד ביסוד כתובות הנאצה שריסס באתרים השונים.