סיטי: קיימות 5 בעיות שמאיימות לטרפד את הראלי בשווקים

בבנק ההשקעות סיטיגרופ, פרסמו מזכר ללקוחות שמפרט את 5 הסיכונים המידיים שעשויים להעכיר את האווירה ולטרפד את הראלי בשווקים

בעוד האופטימיות בשווקים הרקיעה שחקים בימים האחרונים, בעקבות הדריכות לקראת החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי, שצפוי להפחיתה ב-0.25%, והציפיות לפעולות מוניטאריות נוספות, בבנק ההשקעות סיטיגרופ, פרסמו מזכר ללקוחות שמפרט את 5 הסיכונים המידיים שעשויים להעכיר את האווירה ולטרפד את הראלי בשווקים.

סטיבן אנגלנדר, אנליסט בסיטי, טוען כי אין צורך להיסחף לאופורייה ששוררת בשווקים וכי הסיכונים עדיין קיימים. "אומנם השווקים נמצאים בראלי, אך תשואות האג"ח האירופיות עדיין ברמה גבוהה וסיכוני המטבע עלו", הוא טוען.

אנגלנדר זיהה 5 סימני אזהרה שעשויים לסיים את הראלי שהחל מייד עם סיום פסגת מנהיגי אירופה בסוף השבוע:

1. פינלנד והולנד עשויות לטרפד את המהלכים שעליהם החליטו מנהיגי אירופה, זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע הן הביעו התנגדות למספר צעדים שעליהם החליטו המנהיגים בפסגה האירופית.

2. רשימת המדינות המבקשות סיוע פיננסי חיצוני ממוסדות האיחוד האירופי הולכת ומתרחבת, כאשר המדינה האחרונה שהצטרפה ל"מועדון המחולצות" היא קפריסין.

3. קריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע העולמית, הודיעה כי "היא לא במצב רוח לנהל מו"מ או לפתוח את ההסכמים שנחתמו עם יוון", עניין שעלול להוות בעיה מרכזית, בייחוד לאור העובדה שהקואליציה ביוון הודיעה כי בכוונתה לדון מחדש על התנאים שעליהם היא התחייבה במסגרת קבלת חבילת החילוץ.

4. הבנק המרכזי האירופי עשוי לאכזב מחר את כולם ולהותיר את הריבית על כנה, כמו גם לא להכריז על צעדים מוניטארים נוספים.

5. קיים פער לא רציונאלי בין הנתונים הכלכליים שפורסמו בעולם (מדד ה-PMI) לבין תגובת השווקים. לכן, קיים סיכוי שהשווקים יפנימו את הנתונים השליליים וידביקו את הפער.