אריק קוטלר מציע פירעון מוקדם לאג"ח ב' של ארקו החזקות

את פירעון האג"ח בסך 45 מיליון שקל צפויה ארקו לממן ע"י מכירת נכסים במודיעין

ארקו החזקות, שבשליטת אריק קוטלר ומוריס וילנר, מציעה פירעון מוקדם למחזיקי האג"ח שלה מסדרה ב'. שלשום התקיימה אסיפת מחזיקים במשרדי החברה בהרצליה כדי לדון בנושא. ארקו מציעה לשלם לנושיה מחיר גבוה מהערך המתואם של האג"ח, חמש שנים לפני המועד המקורי. מדובר בפדיון מוקדם של 45 מיליון שקל אג"ח, במחיר של 108.5 אגורות לכל 100 אגורות ערך נקוב.

בעוד שלסדרה א' של ארקו החזקות (בסך כ-20 מיליון שקל), הוותיקה יותר, אין ביטחונות, לטובת סדרה ב' משועבדים נכסים שונים. כך, ארקו תשיג את הכסף לפירעון המוקדם של האג"ח אם החברה הבת ליגד תממש נכסים בבעלותה - שני מבני משרדים ומסחר במודיעין - ותעביר את התמורה לארקו שהעמידה לה הלוואה בעבר.

ניסיון ההשתלטות נדחה

קוטלר, המכהן כמנכ"ל ויו"ר ארקו (הנסחרת בשווי של 92 מיליון שקל), ציין כי בעקבות הצעה שקיבלה החברה הבת ליגד למכור נכסים, הוא מציע כעת למחזיקי האג"ח של ארקו פירעון מוקדם, ובתשואה עודפת. סדרה ב' נסחרה היום במחיר של 103.5 אגורות המשקף תשואה של 9% לאג"ח. הקרן אמורה להיפרע בשנים 2015-2017.

לארקו שלוש החזקות עיקריות: 49% ממלרג (העוסקת בעבודות קבלנות ותשתית), 37% מחברת ליגד (הפעילה בנדל"ן מניב בתחום המשרדים והמסחר) ו-51% מחברת GPM (המפעילה תחנות דלק בארה"ב).

בתחילת השבוע נדחה ניסיון של ארקו, באמצעות החברה הבת GPM, להשתלט על חברת איזי אנרגיה, הפועלת גם היא בתחום תחנות דלק בארה"ב, ואשר נקלעה למשבר תזרימי שאינו מאפשר לה לשלם בזמן למחזיקי האג"ח. "החברה הודיעה ל-GPM כי דחתה את ההצעה האמורה", נמסר מאיזי אנרגיה.

לפני כשלושה שבועות קיבלה החברה שבשליטת ד"ר אלי זהבי הצעה מ-GPM, לרכוש 50% מפעילותה של איזי אנרגיה בארה"ב בתמורה ל-15 מיליון דולר. בכסף זה אמורה הייתה איזי אנרגיה על פי תנאי ההצעה לבצע הצעת רכש במחיר של 60 אגורות לכל 1 שקל ערך נקוב, מחיר המגלם "תספורת" של 50% מהחוב המתואם של החברה למחזיקי האג"ח.

איזי אנרגיה הבהירה כי היא ממשיכה בתוכניתה לפרוס את תשלומי האג"ח ל-5 תשלומים שנתיים, מאוגוסט 2012 ועד אוגוסט 2016, במקום פירעון ב-3 תשלומים עד לפברואר 2014.