ארה"ב: רק 80 א' משרות חדשות נוספו לשוק העבודה ביוני

מדובר בנתון מתחת לצפי, וגם נמוך בהרבה מהקצב הבריא להתאוששות הכלכלה ■ שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 8.2%

שוק העבודה האמריקני ממשיך לדשדש, לאחר שבחודש יוני התווספו 80 אלף משרות חדשות. מדובר בנתון מתחת לצפי שעמד על 100 אלף, וגם עדיין נמוך בהרבה מהקצב הבריא להתאוששות הכלכלה. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 8.2%. (על מנת ששיעור האבטלה יירד לאורך זמן, יש צורך ביצירת 200-250 אלף משרות מדי חודש).

סקטור העבודה המקצועית הוסיף 47 אלף משרות, סקטור הבריאות הוסיף 13 אלף והייצור 11 אלף. אורך שבוע העבודה הוסיף בחודש יוני 0.1 שעות לממוצע של 34.5 שעות, כאשר השכר הממוצע טיפס ב-6 סנט ל-23.5 דולר.

אתמול לפני פתיחת המסחר התפרסם סקר ה-ADP והפתיע לטובה, כאשר הצביע על יצירה של 176 אלף משרות בסקטור הפרטי - הרבה מעל צפי האנליסטים שעמד על 108 אלף משרות בלבד. מאוחר יותר התפרסמו כמדי שבוע, התביעות השבועיות לדמי אבטלה שהפתיעו גם הם לטובה, כאשר הצביעו על ירידה של 14 אלף תביעות, לרמה של 374 אלף.

ההאטה המשמעותית ביותר בחודשים האחרונים בקצב יצירת המשרות הייתה בחודש מאי, אז נודע כי נוצרו 69 אלף משרות חדשות בלבד. הנתון המעודכן הוא 77 אלף משרות, אולם גם נתון זה נמוך בהרבה מקצב בריא. גם נתוני חודש אפריל עודכנו, אולם כלפי מטה - 68 אלף לעומת נתון מקורי של 77 אלף. מדובר בקצב האיטי ביותר מזה שנה, ועדות למצב הקשה בו נמצא שוק העבודה האמריקני, אחת מאבני היסוד של הכלכלה.